1. Aktualności
  2. Polska

Tesco: Przemysł mleczarski ma duży potencjał rozwojowy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Uważam, że w ostatnim czasie największe zmiany zostały wprowadzone przez producentów w obszarze opakowań, dystrybucji oraz przechowywania produktów – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Grzegorz Postolski, Menadżer Kategorii Nabiał. – W tym zakresie widzimy, że przysłowiowy kartonik mleka już nie jest tym samym kartonikiem niż wcześniej. Łatwiej przechowywać go w lodówce, ma nowoczesne otwarcie – dodaje Grzegorz Postolski.


– Opakowania stały się także platformą komunikacji z klientem, co ułatwia nawigację w całej kategorii nabiału. Niemniej jednak, porównując nasz rynek np. z rynkiem francuskim wciąż mamy duży potencjał rozwojowy jeżeli chodzi o tego typu produkty – przed naszymi mleczarniami stoi duże wyzwanie w segmencie deserów mlecznych, musów mleczno-owocowych lub chociażby propozycji zaoferowania klientowi opakowań multipakowych – wskazuje nasz rozmówca.
– Klienci oczekują klarowności i jasności komunikacji w samym sklepie, nie ma już czasu na szukanie swoich ulubionych produktów w gąszczu półki. Z drugiej strony oczekuje także klarownej struktury cenowej produktów oraz wciąż bardzo istotna jest dla niego cena. Obserwujemy także powrót klientów do kategorii kefirów i maślanek oraz produktów z krótszymi terminami ważności o najwyższym potencjale świeżości jak choćby mleka świeże – dodaje Grzegorz Postolski z Tesco.
Więcej na ten temat znajdą Państwo w Forum Mleczarskie Handel 4/2013