1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Polmlek: Szerokość oferty i marka to główne wyznaczniki wyboru produktów mleczarskich dla dzieci

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Produkty dedykowane specjalnie dla dzieci nadal zajmują dużo miejsca na półce i rozwijają się poszerzając asortyment o coraz to bardziej wymyślne formy opakowań i smaków. Coraz większą wagę rodzice przywiązują do diety dziecka – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Małgorzata Rakowska z działu marketingu w Grupie Polmlek/Maćkowy (ZM). – Jest to ogromny potencjał do wykorzystania pomimo równie dużej konkurencji. Ponieważ od kilku lat uczestniczymy w programie ARR pt. „Szklanka mleka”, postanowiliśmy wykorzystać kanał, który już posiadamy i stworzyliśmy nową linię dla dzieci pod brandem Makulki. Są to jogurty pitne wzbogacone w wapń i witaminę A marchwiowo- owocowe oraz serki z żelkami w zakręconych smakach – wskazuje Małgorzata Rakowska.

– Najlepiej rozwijającą się kategorią są serki homogenizowane i desery które notują największe wzrosty za nimi dopiero plasują się jogurty , mleczka smakowe i batoniki mleczne – wskazuje nasza rozmówczyni. – Aby produkty były atrakcyjne dla najmłodszych należy mieć szeroką ofertę tego asortymentu, marka, jakość produktu, opakowanie, mniej cena. Nasza marka Maćkowy kojarzona jest z dobrą, stałą jakością i ma wypracowaną latami silną pozycję. Tworząc linię dla dzieci Makulki braliśmy pod uwagę nie tylko wysoką jakość tych produktów, ale także intrygujące, wesołe i funkcjonalne opakowanie. Mamy więc nadzieję, że uda nam się wychować własną grupę małych wiernych klientów.
Sprzedaż produktów mlecznych dla dzieci jest niezmiernie wdzięcznym tematem więc i nastawienie handlowców jest bardzo pozytywne na nowości dla dzieci - podsumowuje Małgorzata Rakowska z Grupy Polmlek/Maćkowy (ZM).