1. Aktualności
  2. Świat

Wild zwiększa wysiłki na rynkach rozwijających się

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Poprzez ostatnie akwizycje (A.M. Todd Group w 2011 i część Cargill w 2012) Wild wdrażał w życie zasady zapisane w swojej strategii dotyczące umocnienia silnej pozycji w Europie i USA. Teraz zamierza wejść na rynki dynamicznie rozwijające się: Azji oraz Południowej Ameryki.


Przez lata Wild inwestował w optymalizację dostępu do surowców, rozwój logistyki oraz sieci sprzedaży. Teraz Wild rozwija się dynamicznie w Indiach, gdzie oprócz laboratorium odziedziczonego po A.M. Todd Group, otwarta zostanie w czerwcu 2013 roku fabryka, która skoncentruje się na aplikacjach do żywności z zakresu mięty i zapachów do napojów. Wild także rozwija zakład Tarapur w stanie Maharashtra, gdzie powstaje nowy zakład produkujący aromaty owocowe do napojów. Za ekspansję na rynku południowoazjatyckim odpowiada Cosimo Trimigliozzi, Dyrektor Operacyjny Wild Flavours.
Niedawne otwarcie biura sprzedaży w Singapurze w grudniu 2012 stanowi przedsmak ekspansji na rynku płd-wsch Azji. Singapur będzie pełnił funkcję hubu dla rynków ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) zamieszkałego przez 600 mln ludzi w takich państwach jak Brunei, Kambodża, Indonezja, Laos, Malezja, Myanmar, Filipiny, Tajlandia i Wietnam. W planach jest budowa laboratoriów dla rozwoju produktów regionalnych oraz biur sprzedaży w Tajlandii i Indonezji.
Krajem, który znalazł się na celowniku Wilda jest także Brazylia ze swoją 190 mln populacją. Jak podkreśla Wild, tutejsza klasa średnia stale rośnie, a konsumenci chętnie eksperymentują. Lubią nowe aromaty i innowacyjne produkty. To duży potencjał – podkreśla Cosimo Trimigliozzi.
Wild oczekuje 3-5% wzrostu kategorii napojów na tym trzecim pod względem wielkości rynku napojów na świecie. Negocjuje również z jednym z lokalnym producentów aromatów, ekstraktów i emulsji, który mógłby świetnie pasować do portfolio Wilda.