1. Aktualności
  2. Polska

Biedronka: Producent śmietany ma dla nas znaczenie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Mariusz Panufnik, Starszy Kupiec w Dziale Zakupów Jeronimo Martins Polska w wypowiedzi dla Forum Mleczarskie Handel nie pozostawia wątpliwości: – Śmietana należy do tzw. produktów pierwszej potrzeby. Podobnie jak w przypadku innych produktów podstawowych, dla klientów najważniejszym kryterium zakupu śmietany jest cena, ale nie mniej istotne znaczenie ma jakość produktu. Mówiąc obrazowo, od jakości śmietany zależy m.in. to, czy będzie dobrze rozpuszczać się w zupie, czy nie. Gwarancją jakości jest prowadzony na najwyższym poziomie proces produkcyjny, dlatego znaczenie ma producent śmietany.


– Mniejszą rolę w tym segmencie odgrywa natomiast regionalizacja. Kolejnym, ważnym elementem determinującym wybór konkretnej śmietany jest opakowanie – wyjaśnia Mariusz Panufnik. Najbardziej popularne wśród klientów są opakowania pomiędzy 200 g a 400 g, które stanowią około 90% wszystkich dostępnych opakowań.
– Narzędzia stosowane w promocji śmietany nie odbiegają znacząco od innych produktów. Biorąc pod uwagę aspekt promocyjny, warte podkreślenia są szczególnie: pochodzenie produktu (producent, marka) i jej jakość. Skutecznym narzędziem jest promowanie śmietany jako dodatku do różnych dań. W okresie wiosna-lato popularnością cieszy się śmietana w sprayu jako dodatek np. do truskawek.
Jeśli chodzi o graficzną formę przekazu, opakowanie śmietany powinno przedstawiać związek produktu z naturą (krowa, mleko, łąka), co podkreśla jego wysoką jakość. Chciałbym podkreślić, że wśród produktów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach dostępnych w sklepach sieci Biedronka znajduje się bogaty wybór doskonałej jakości śmietan od polskich producentów – konkluduje rozmówca.
Więcej o rynku śmietan w Forum Mleczarskie Handel 2/2013.