1. Aktualności
  2. Świat

Rosja: Arla Foods przejmuje joint-venture

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Po pięciu latach prowadzonej z sukcesami działalności w Rosji Arla Foods podjęła decyzję o wykupieniu ostatnich 25% w spółce joint-venture o charakterze dystrybucyjnym.
Przypomnijmy, że w 2007 roku po kilku latach owocnej współpracy, właściciel spółki dystrybucyjnej Artis, Mike Lyasko sprzedał 75% udziałów firmie Arla Foods. Mike Lyasko został współwłaścicielem nowej struktury. Firma rozrosłą się do 150 osób głównie ze sprzedaży i marketingu. Otwarto również biuro w Moskwie oraz serownię w Kalacheevskij, w płd.-zach. Rosji.
Akwizycja jest krokiem do dalszego umacniania się firmy Arla Foods na jednym z rynków strategicznych, do których zaliczana jest Rosja. Celem jest potrojenie obrotów z obecnych 600 mln DKK (80 mln €).
Arla jest liderem rynku serów białych z udziałem 22% oraz jest wiodącym dostawcą serów żółtych w Rosji.


– W perspektywie prowadzenia dalszej działalności na rynku rosyjskim zawsze mieliśmy opcję wykupu ostatnich 25%, aby przejąć pełną kontrolę nad spółką– mówi Hans Christensen, Senior Vice President w Consumer International w Arla Foods, odpowiedzialny za rynek rosyjski i północnoamerykański. – W ciągu ostatnich pięciu lat obroty firmy wzrosły o 20%, dzięki przedsiębiorczości Mike’a Lyasko i jego znajomości handlu w Rosji. Jestem zadowolony, że nadal jest on częścią Arla.
Arla Foods zaopatruje 95 miast w Rosji, posiada przedstawicieli w 13 największych miastach kraju (liczących ponad milion mieszkańców). Firma umacnia pozycję w kategorii masła i serów. Sprzedaje produkty marki Lurpak, Castello, Arla Apetina i Arla Natura.