Mlekoma: Zanika grupa klientów tzw. średniej półki
– W ostatnim roku dało się zauważyć bardziej wyraźny podział na klientów z zasobnym portfelem i tych, dla których ważna jest niska cena. Zanika gdzieś grupa klientów tzw. średniej półki – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Sylwester Stefańczyk, Dyrektor Sprzedaży w Mlekoma. – Dlatego handel wymusza na producentach czy importerach odpowiednią do potrzeb ofertę. Należy bezwzględnie zwrócić uwagę na fakt, że bardzo rośnie świadomość klientów na temat oferowanych im przez handel produktów.
– Teoretycznie handlowcy reprezentują konsumentów, zatem w ubiegłym roku oczekiwali produktów najwyższej jakości w najlepszej cenie. Do tego dołączali oczekiwania związane z kosztami wszelakiego wsparcia marketingowego, co konsumenta już mniej interesuje, ale ma go przyciągnąć najpierw do marketu, a potem do półki i zaowocować większymi obrotami. Jeśli akcja jest udana cieszą się oczywiście wszyscy, gorzej jeśli efekty są mierne, wtedy poszukuje się winnych. Handlowcy bacznie obserwują światowe rynki i swoje oczekiwania często przekazują producentom, a to sprowadza się do bardzo istotnego zabiegu np. do odświeżania asortymentu – dodaje Sylwester Stefańczyk.
Więcej przeczytają Państwo w Forum Mleczarskie Handel 2/2013.