1. Aktualności
  2. Świat

Auchan poprawia wyniki dzięki Azji i Europie Środkowej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

46,9 mld € obrotów to 5,8% więcej niż w 2011 roku. Wszystko to działo się przy stagnacji w Europie Zachodniej i zwiększonemu zainteresowaniu konsumentów w Azji i Europie Środkowo-Wschodniej. Taki sam wkład w dynamikę miały hiper- i supermarkety.

Rynek francuski przyniósł GrupieAuchan 43% obrotów i jest to wielkość stopniowo spadająca z roku na rok jeśli weźmiemy pod uwagę strukturę obrotów Grupy. Pozostałe rynki miały 57% udział w obrotach. Hiszpania, Portugalia, Luksemburg miały udział 24% w obrotach, a Polska, Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina oraz Chiny z Tajwanem – 33%. Centralna i Wschodnia Europa oraz Azja podniosły obroty o 16,8%, rynek francuski odnotował wzrost o 2,2%, inne kraje zachodniej Europy odnotowały spadek o 0,7%.
Hipermarkety wygenerowały obroty na poziomie 37,3 mld € (wzrost o 5,4%) i miały udział w strukturze obrotów na poziomie 80%. Supermarkety wygenerowały zaś 7,6 mld € - wzrost o 5,3%.