1. Aktualności
  2. Polska

Piotr i Paweł podsumowuje rok 2012

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Wzrost obrotu o 9,2%, 10 nowych sklepów, e-sklep w całej Polsce, rozszerzenie asortymentu marki własnej do 300 produktów - to najważniejsze osiągnięcia sieci supermarketów Piotr i Paweł 2012 roku. W bieżącym roku przewidywany jest dwucyfrowy wzrost obrotu w sklepach poznańskiej sieci.

Obroty sieci za rok finansowy 2012 wyniosły 1,842 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2011 o 9,2%. Rozwój sieci to również 10 nowych sklepów, w Grudziądzu, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Brwinowie k. Warszawy, Wrocławiu, Olsztynie, Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku.
Na koniec roku 2012 sieć liczyła 90 sklepów w 51 miastach, a do końca roku 2013 planowane jest 100 sklepów. Nowe placówki Piotr i Paweł stworzyły na rynku 400 dodatkowych miejsc pracy, a na daną chwilę cała sieć Piotr i Paweł zatrudnia 4 800 pracowników.
E-sklep odnotował 14% wzrost obrotu do poziomu 41 000 000 zł. Istotnym czynnikiem rozwoju było uruchomienie e-zakupów w całej Polsce.
W minionym roku sieć supermarketów Piotr i Paweł rozszerzyła asortyment marki własnej do 300 produktów oferując swoim klientom ulubione produkty w wysokiej jakości i niskich cenach.
W roku 2013 sieć planuje otworzyć 10 kolejnych sklepów i pozyskiwać nowych franczyzobiorców, systematycznie poszerzać asortyment marki własnej do 500 produktów, wdrażać technologie mobilne dla klientów sklepów oraz rozwijać system zakupów przez internet. W bieżącym roku przewidywany jest dwucyfrowy wzrost obrotu.