1. Aktualności
  2. Świat

Marki własne w portfelu dużych dostawców

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© fmh

Jak dowiaduje się forummleczarskie.pl w Private Label Manufacturers Association (PLMA), 40% wyrobów będących w sprzedaży we Francji pod marką detalisty, pochodzi od producentów wyrobów markowych. Pomiar został dokonany pomiędzy marcem i wrześniem 2012 roku.

Powodzenie produktów marek własnych jest widoczne z roku na rok. Ostatnio Edeka informowała o 12,3% wzroście sprzedaży marek własnych w porównaniu do 3,9% wzrostu sprzedaży wyrobów markowych. Z kolei hiszpańska Mercadona dzięki markom własnym stała się największą siecią handlową w swoim kraju.
Również w Polsce widoczna jest poprawa pozycji produktów marki własnej. W segmencie żywności jest to wzrost z 18,4% do 20,1% pod względem ilościowym i wzrost z 12,2% do 13,9% wartościowo, w branży mleczarskiej jest to wzrost w zależności od kategorii nawet do 45,2% w mleku UHT lub 32,1% w kefirze wartościowo.