1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Sklepy wielkopowierzchniowe w Polsce mniej liczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

– Dla Polaków handel tradycyjny ma duże znaczenie – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Z kolei struktura handlu w Polsce jest na tle innych krajów europejskich rozdrobniona. Pod względem liczby sklepów znajdujemy się w europejskiej czołówce i porównywani jesteśmy do takich państw jak Hiszpania, Włochy czy też Niemcy. Wszystkie te kraje mają jednak różną od polskiej strukturę handlu – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.

– Nie tylko odróżniamy się liczbą sklepów, ale także istotnością placówek handlu nowoczesnego. W Polsce placówki wielkopowierzchniowe stanowią kilka procent wszystkich sklepów, a odpowiadają za ponad 40% obrotów produktami, we Włoszech to 60%, w Hiszpanii 80%, a w Niemczech blisko 90% obrotów. Wynika stąd, że znaczenie handlu tradycyjnego, małoformatowego jest w Polsce wciąż ogromne - zauważa Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.