1. Aktualności
  2. Świat

Danone górą w Rosji, ale potyka się w Hiszpanii i Włoszech

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Wyniki koncernu za 3 kwartały są korzystne dla działu Wody i Baby Nutrition, gdzie odnotowano kilkunastoprocentowe wzrosty wartości sprzedaży. Wyniki działu Fresh Dairy nie są tak dobre: 2,2% wartościowo w górę i 0,4% wolumenowo w dół.
Szczególnie dobre wyniki Danone osiągnął na obszarze Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu, podczas gdy wyniki z Europy i Ameryki Północnej oceniono jako „zgodne z planem”. Słowa te agregują jednak kilka pozytywnych jak i negatywnych zjawisk.

Sprzedaż w Rosji jest najjaśniejszym punktem na mapie sprzedaży koncernu w Europie, gdzie główne marki należące do Unimilk odnotowały dwucyfrowe wzrosty. Dotyczy to zwłaszcza marki Prostokwaszino, Bio Balance i Tëma. Po drugiej stronie mamy zaś powazne spadki sprzedaży o 10% w Hiszpanii i Włoszech.