1. Aktualności
  2. Polska

Ceko: Rynek analogów będzie się rozwijał w sektorze HoReCa

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© ceko

– Porównując rynek HoReCa i detaliczny należy stwierdzić, że ten pierwszy jest zdecydowanie większy z uwagi na swoją specyfikę i będzie się ciągle rozwijał. Produkty seropodobne na rynku detalicznym nigdy nie osiągną takiego poziomu jak na rynku HoReCa – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Remigiusz Aleksander, Kierownik Działu Handlu w Ceko


– Nasze działania skupiają się głównie na rynku HoReCa i dla niego jest przeznaczony nasz produkt Pierwszy do pizzy, który jest zamiennikiem sera mozzarella i ma podobne właściwości. Pierwszy do pizzy produkowany jest w bloku i wiórkach – dodaje Remigiusz Aleksander.
– Analizując rynek detaliczny trzeba się zastanowić nad pytaniem ile takiego produktu chce się sprzedawać. Oczywiście będzie on tańszy w zakupie od sera, jednak przy opakowaniach jednostkowych nabywanych w sklepie przez klientów nie będą to znaczące różnice. Jeżeli chodzi o naszą strukturę sprzedaży – to jest to 60/40, na korzyść produktu zwiórkowanego. Liczba małych zakładów gastronomicznych ma znaczący wpływ na strukturę sprzedaży – gotowy wiórkowany produkt jest dla nich wygodniejszy – dodaje Kierownik Działu Handlu w Ceko.
– Produkty seropodobne są wytwarzane z mleka, więc ich właściwości znacząco nie odbiegają od cech sera, w przeciwieństwie do typowych analogów, gdzie różnice są już znaczące (smak, struktura, topliwość) – podsumowuje Remigiusz Aleksander.