1. Aktualności
  2. Polska

Rynek jogurtów naturalnych przeżywa dynamiczny wzrost

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fm

– Jogurty naturalne to kategoria o wysokiej dynamice wzrostu. Wzrost ten jest notowany od kilku lat, a przyczyn takiej sytuacji jest kilka – mówi Ryszard Pizior, Dyrektor Działu Handlu i Marketingu we Włoszczowa (OSM). – Zwykły jogurt naturalny zawiera tylko 2-3% tłuszczu a jego walory smakowe mogą zadowolić przeciętnego konsumenta. W porównaniu z innymi produktami mlecznymi taka zawartość tłuszczu już klasyfikuje jogurty naturalne jako produkty fit o niskiej zawartości tłuszczu. Nie można tego powiedzieć o jogurtach typu greckiego, które zawierają nawet 10% tłuszczu, ale ich walory smakowe zaspokoją nawet wytrawnych smakoszy – dodaje Ryszard Pizior

– Coraz większy odsetek społeczeństwa zwraca uwagę na kalorie, tłuszcz, cukier. I to właśnie dla tych konsumentów producenci opracowują nowe produkty o obniżonej zawartości tłuszczu. To właśnie moda na fit, poszerzenie asortymentu, dostępności oraz marketing stoi za tak znacznym wzrostem sprzedaży jogurtów naturalnych. Jogurty naturalne odgrywają coraz większe znaczenie nie tylko w kuchni przeciętnego konsumenta ale również w sektorze HoReCa. Pomimo mniejszej zawartości tłuszczu mają szersze zastosowanie w porównaniu ze śmietanami. Zjawisko substytucji pomiędzy śmietaną i jogurtem naturalnym jest bardzo widoczne a jego skala systematycznie rośnie – podsumowuje Ryszard Pizior.
Włoszczowa (OSM) jest uznanym producentem jogurtu naturalnego o zawartości tłuszczu 2% w kubku 400 g dla indywidualnego konsumenta oraz w wiaderku 5 i
10 kg dla sektora HoReCa. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku w ubiegłym roku do sprzedaży został wprowadzony jogurt naturalny 0% w kubku 400 g.