1. Aktualności
  2. Świat

Japonia: Asahi przejmuje Calpis od Ajinomoto

Źródło: Asahi
Autor: Janusz Górski

To jedno z największych przejęć w branży napojowej, a przedmiotem przejęcia jest Calpis, znany m.in. z produkcji napoju mlecznego Calpis. Calpis jest bardzo dobrze rozpoznawanym i kojarzonym brandem zdrowego produktu mlecznego w Japonii. To bardzo popularny napój mleczny wśród dzieci.


Wartość transakcji wyniosła 1,5 mld $ i uczyni Asahi trzecią pod względem wielkości firmą napojową w Japonii, której domeną jest piwo i napoje chłodzące. Przy spadającej konsumpcji piwa i ostrej konkurencji, wejście w segment mleczarski powinno ustabilizować perspektywy japońskiego giganta. Przejęcie odbędzie się w drodze płatności z funduszy własnych oraz pożyczki.
Poziom sprzedaży za ostatni rok obrachunkowy firmy Calpis wyniósł 1,04 mld €.