1. Aktualności
  2. Świat

Grecy dominują w USA i wchodzą na rynek Niemiec

Źródło: Dimitra Manifava, Kathimerini, International Herald tribune
Autor: Janusz Górski

Grecka mleczarnia Fage zdominowała segment jogurtu greckiego w USA, w którym działa również Agro Farma oraz Dannon. Wiadomością ostatnich dni jest przy tym rezygnacja z tego segmentu przez Kraft Foods, który nie sprostał konkurencji po tym jak wszedł w 2010 roku na rynek z marką Athenos.


Sprzedaż Fage wzrosła w 2011 roku w USA o 70% porównując do 2010 roku. Warto dodać, że Fage działa w USA dopiero od 2008 roku i zainwestowała jak dotąd 150 mln USD i wytwarza 85 tys. ton jogurtu. Eksperci wskazują na doskonały marketing i klarowny przekaz marki jako żródłą sukcesu Fage.
Tymczasem w lutym PepsiCo i Muller ogłosiły joint-venture i inwestycję wartą 206 mln euro właśnie w segmencie jogurtów. Obecnie głośno mówi się o zmianie strategii wspomnianego joint-venture po klapie Krafta.
Rynek jogurtów w USA warty jest 6,4 mld €, z czego segment jogurtów typu greckiegoto 25% wartościowo i 15% ilościowo (dane za 2011 rok).