1. Aktualności
  2. Polska

Candia Polska: Desery to kategoria sezonowa

Źródło: Forum Mleczarskie handel
Autor: Janusz Górski

– Sprzedaż deserów rośnie w okresie jesienno-zimowym, natomiast wraz z rozpoczęciem sezonu owocowego, maleje – mówi Wioletta Gołaszewska, Brand Manager w Candia Polska. – Konsumenci deserów Premium to osoby poszukujące nowych smaków, otwarte, nowoczesne, mniej wrażliwe cenowo. Jest to grupa czynna zawodowo, niemająca czasu na samodzielne przygotowywanie deserów. Nieduża, praktyczna porcja jest dla nich idealnym rozwiązaniem.


– Wśród deserów mlecznych z wyższej półki szczególnie dużym zainteresowaniem konsumentów cieszy się Crème Brûlée Rians, który jest najbardziej znanym francuskim deserem w postaci pieczonego jajeczno-waniliowego kremu – wskazuje Wioletta Gołaszewska.
Rynek deserów mlecznych w Polsce zaczął rozwijać się w latach 90., jednak dopiero w roku 2006 nastąpił dynamiczny wzrost ilości oraz wartości sprzedaży, związany z podniesieniem się jakości życia w Polsce. Do deserów mlecznych zaliczamy: puddingi, desery z bitą śmietaną, desery z kaszy manny i ryżu oraz desery niszowe, takie jak Crème Brûlée Rians czy desery w kamionkach Rians – podkreśla Wioletta Gołaszewska.