1. Aktualności
  2. Polska

Hochland: Nie wszędzie można znaleźć półkę z serami pleśniowymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

- Wzrost rynku serów pleśniowych zaczyna się w ostatnim czasie nieco kurczyć – twierdzi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Trade Marketing Manager w Hochland Polska. - Z drugiej strony tradycja spożycia serów pleśniowych na naszym rynku jest stosunkowo młoda. Ich spożycie nadal jest znacznie niższe niż w takich krajach jak Niemcy czy Francja. W związku z tym producenci serów pleśniowych nadal muszą edukować konsumentów i o nich zabiegać. Niestety jeszcze nie wszędzie można znaleźć półkę z serami pleśniowymi, szczególnie dotyczy to małych sklepów spożywczych - dodaje Jacek Wyrzykiewicz

- Dominacja kanału nowoczesnego wynika z faktu znacząco większej powierzchni na półkach sklepowych. Poza tym sery pleśniowe wymagają zachowania szczególnego reżimu chłodniczego, z czym handel nowoczesny nie ma problemu. Duże sieci mogą sobie pozwolić na umieszczenie kilku facingów dla danego wariantu. Detal tradycyjny z pewnością ma szanse zwiększyć obroty generowane przez tą kategorię, wymaga to jednak pewnych zmian w prowadzeniu placówek. Sery pleśniowe na wagę są mniej popularne wśród polskich konsumentów niż w opakowaniach jednostkowych. Dominują te w opakowaniach 100-200 g - zauważa Jacek Wyrzykiewicz.