1. Aktualności
  2. Świat

USA: Porozumienie w sprawie reklam żywności kierowanych do dzieci

Źródło: foodingredientsfirst.com
Autor: Aleksandra Karpińska

Pierwszy raz w historii przedsiębiorstwa z branży spożywczej, które kierują reklamy swoich produktów do dzieci, będą musiały przestrzegać jednolitych kryteriów wartości odżywczej żywności, która jest reklamowana.

Przełomowe porozumienie zmieni rynek reklam największych koncernów spożywczych. Obecnie 1/3 produktów reklamowanych dzieciom nie spełnia nowych kryteriów wartości odżywczych. Przedsiębiorstwa, których produkty nie spełniają nowych kryteriów wartości odżywczych, będę musiały zmienić recepturę. W przeciwnym razie po 31 grudnia nie będą mogły reklamować swoich wyrobów. Nowe kryteria zachęcają do produkcji artykułów z mniejszą ilością sodu, tłuszczów nasyconych, cukrów oraz mniejszą ilością kalorii. Wyróżniono dziesięć kategorii produktowych, w tym artykuły mleczarskie. W ramach tej kategorii skoncentrowano się na mleku i jogurtach.