1. Aktualności
  2. Polska

Mlekovita (GK) przejmie Kościan (OSM)?

Źródło: koscian.net
Autor: Aleksandra Karpińska
© FM
© FM

Trwają zaawansowane rozmowy o przyłączeniu Obrzańskiej Spółdzielni Mleczarskiej Kościan (OSM) do spółdzielni Mlekovita. Zdaniem władz w Kościanie połączenie pozwoli tutejszym spółdzielcom zwycięsko wyjść z wojny o mleko.

Najnowszy numer Gazety Kościańskiej przynosi oficjalną wypowiedź na ten temat - obszerny wywiad z Henrykiem Bendzińskim, prezesem Obrzańskiej Spółdzielni Mleczarskiej w Kościanie. Prezes odpowiada na pytania o kondycję mleczarni, prowadzone rozmowy z firmami Mlekpol (SM) i Mlekovita (GK) oraz wyjaśnia powody rozmów o połączeniu spółdzielni.
- Zdaniem analityków ponad połowa polskich mleczarni wypadnie w najbliższych latach z rynku. Uważamy, że dziś jest najlepszy moment, aby połączyć się z jednym z liderów. Sądzę, że rok, może trzy lata, możemy działać w obecnej formie, ale w perspektywie i tak pojawi się konieczność integracji. Lepiej zatem stać się częścią większej spółdzielni wcześniej niż podjąć taką decyzję za późno - powiedział Gazecie Kościańskiej Henryk Bendziński. - Dzięki fuzji zakłady naszej spółdzielni będą mogły się rozwijać i zwiększać produkcję. W połączeniu upatruję pewność jutra zarówno dla dostawców i jak pracowników.
- W obecnej strukturze za kilka lat przegramy walkę z koncernami. Na rynek mleczarski trzeba dziś patrzeć globalnie. Kto tego nie rozumie za kilka lat wypadnie z rynku.
Połączenie ma się odbyć na zasadach prawa spółdzielczego.
- Kościan (OSM) zostanie przyłączona do większej spółdzielni, a nasi spółdzielcy staną się spółdzielcami firmy przejmującej. Przypomnę, że Kościan (OSM) przechodziło już takie procedury. Przyłączaliśmy do Kościana spółdzielnie mleczarskie w Brzegu Głogowskim i Pyrzycach - wyjaśnia Bendziński.
Po połączeniu w mleczarniach w Kościanie i Pyrzycach produkowane będą produkty pod marką Mlekovita. Lokalna marka ma jednak nie zginąć.
- Mamy zapewnienie, że wyroby marki Kościan będziemy wzmacniać tam, gdzie już znajdują nabywców, a promować na nowych rynkach.
Do połączenia może dojść jesienią.