1. Aktualności
  2. Świat

Wal-Mart musi odwrócić negatywny trend na rynku amerykańskim

Źródło: gielda.onet.pl
Autor: Aleksandra Karpińska

Sprawa rozwoju i wzrostu zysków sieci sklepów Wal-Mart staje się w oczach inwestorów drugorzędna w stosunku do najbardziej palącego obecnie problemu – poprawie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

Po dwóch latach spadku sprzedaży w amerykańskich sklepach firmy funkcjonujących co najmniej rok, odwrócenie tego trendu stało się największym priorytetem władz koncernu. Publikowane we wtorek wyniki pokażą, czy szeroko zakrojone wysiłki zwabienia większej liczby klientów i zwiększenia sprzedaży odnoszą zamierzony skutek.
Oczekuje się, że Wal-Mart opublikuje ósmy z rzędu spadek kwartalnej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Sama firma prognozuje 2% spadek, podczas gdy analitycy uważają, że będzie to bliżej 1,3%.
Jeśli poziom sprzedaży okaże się bliższy szacunkom firmy, może to wygenerować większe zainteresowanie akcjami Wal-Mart, które obecnie notowane są na poziomie dwunastokrotności oczekiwanych zysków i zyskały w tym roku ok. 4%.
W całym kwartale Wal-Mart starał się poprawić w kilku obszarach. Simon obiecał m.in. niższe ceny szerszej gamy towarów.
Smith uważa, że prezes chce dać firmie kilka kwartałów, aby przekonać się, czy strategia jest skuteczna. Chwali ostatnie decyzje m.in. przejęcie w kwietniu firmy Kosmix z branży mediów społecznych, która powinna usprawnić internetowy biznes firmy.
Publikowany we wtorek raport powinien pokazać wzrost zysków wspierany dobrą sprzedażą na rynkach zagranicznych.
Jednak wyższe ceny benzyny i żywności zbierają swoje żniwo wśród bardziej oszczędnych amerykańskich konsumentów. Coraz częściej odwiedzają oni konkurencję, m.in. sklepy jednodolarowe. Według jednego z niedawnych sondaży, część konsumentów ograniczyła swoje wizyty w sklepach Wal-Mart, ponieważ rezygnuje z zakupu nowych ubrań, butów, gier video i innych rzeczy.
Według badania przeprowadzonego przez America’s Research Group/UBS Consumer Mind Reader Survey, prawie 14% amerykańskich konsumentów, którzy w tym roku odwiedzali sklepy Wal-Mart, robiło to rzadziej.
Inne sieci, m.in. Dollar General Corp i Family Dollar Stores Inc sprzedają obecnie szeroką gamę produktów spożywczych i od dłuższego czasu notują wzrost sprzedaży.