Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Mlekpol (SM): Nasz udział w segmencie śmietanek rośnie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-09-07 14:18:52

© mlekpol (sm)

– Śmietanki UHT należą do rozwijającego się segmentu o wysokim potencjale wzrostu. Powodem jest wszechstronność użycia produktu, wygoda jego zastosowania, a także uniwersalność – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Śmietanki są już nie tylko dodatkiem do kawy. Coraz częściej stają się nieodzownym kremowym akcentem w zupach, sosach i deserach. Na wzrost konsumpcji wpływa również konsekwentnie budowana świadomość dobroczynnych właściwości śmietanki, wśród konsumentów.


– Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie jest producentem śmietanek Łaciatych, które wciąż są liderem w swojej kategorii. Systematycznie ich udział w rynku rośnie. W tej chwili utrzymuje się na poziomie ok. 60%. Polacy coraz chętniej wybierają produkty pełnotłuszczowe doceniając ich prozdrowotne właściwości i bogaty smak. Śmietanki Łaciate kupowane są najczęściej na bieżące potrzeby w hipermarketach i sklepach osiedlowych. Najbardziej popularne wśród konsumentów są śmietanki o zawartości 18% i 30% tłuszczu. Śmietanki Łaciate chętnie kupowane są przez cały rok, choć są okresy, podczas których ta sprzedaż dynamicznie rośnie. Np. latem częściej niż w trakcie pozostałych pór roku osoby decydujące o domowych zakupach sięgają po śmietankę Łaciatą 36%, do ubijania. Wiąże się to m.in. z sezonem na miękkie owoce jagodowe, których bita śmietanka jest idealnym dopełnieniem. – wskazuje Ewa Gromadzka.

– Coraz istotniejsza dla klienta jest wygoda użycia i przechowywania produktu. Trend convenience dotyczy także segmentu śmietanek. SM Mlekpol dostosowuje opakowania swoich wyrobów do potrzeb i oczekiwań konsumenta. Śmietanki UHT Łaciate sprzedajemy w opakowaniach o pojemności od 10 g do 1 l. Najbardziej popularną pojemnością jest 250 ml – idealna do bieżącego, szybkiego przygotowania posiłków. Większe kartoniki świetnie sprawdzają się przy okazji przygotowywania menu na biesiady, spotkania w większym gronie czy uroczystości rodzinne.
Wszystkie śmietanki Łaciate nalewane są do wygodnych, praktycznych i bezpiecznych kartoników z zakrętką. Opakowania 10 g dedykowane kanałowi HoReCa, chętnie wykorzystywane są także w biurach, podczas konferencji i spotkań służbowych a także w podróży. W ofercie SM Mlekpol dostępne są śmietanki Łaciate o różnej zawartości tłuszczu: 12%, 18%, 30%, 36% – wylicza Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2017
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25