1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Przychody przestają rosnąć w Emmi

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Jeden z największych producentów nabiału w Europie musiał powściągnąć swoje oczekiwania co do tego roku. Zamiast nieznacznego 2% – wydawałoby się – pewnego wzrostu w pierwszym półroczu, jest symboliczna zmiana o 0,4% przy organicznym spadku o 1,3%. To zaskakujące dane na rynku, na którym trwa dobra passa.
Oczywiście: 1,46 mld euro obrotu i stabilne zyski na poziomie 60 mln euro oznaczają, że to wciąż dobry biznes, ale pozostaje niedosyt.


Powodem tego niedosytu jest z pewnością spadająca sprzedaż w detalu w Szwajcarii, niższy eksport serów i straty w biznesie deserów. Jak podaje Nielsen sprzedaż nabiału w detalu spadła w Szwajcarii o 1%, a według TSM Treuhand import serów do tego kraju wzrósł o 4,4%.
Sami Szwajcarzy przyznają, że największe spadki przyniósł handel produktami marek własnych, spadki dotknęły sprzedaż serów ze znakami certyfikacyjnymi. Na drugim biegunie był obrót czystymi jogurtami (bez dodatków) oraz napojami kawowymi Emmi Caffè Latte, które są tu niezwykle popularne.
Zdecydowanie lepiej Szwajcarzy oceniają swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych realizowaną przez przejęte spółki mleczarskie produkujące nabiał w różnych częściach świata. Szczególnie dobrze wiodła się sprzedaż w USA i Tunezji