1. Aktualności
  2. Polska

Targi Anuga już 7-11 października 2017

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© fmh

Na konferencji prasowej przybyłych gości przywitali Lorenzo Alexander Rau, dyrektor targów Anuga oraz Anna Grenke, Przedstawiciel targów w Polsce. Jak przypomnieli organizatorzy targów, Anuga są największymi targami żywności i napojów na świecie, dzięki blisko 7200 wystawcom ze 100 krajów i około 160 000 odwiedzających. Jak pokazują statystyki, 89% wystawców i 69% odwiedzających pochodzi z zagranicy.


Polska uczestniczy w targach Anuga od wielu lat z imponującą i bardzo stabilną liczbą wystawców. Dwa lata temu wśród wystawców było 166 firm z Polski, w 2013 roku było to 157 firm, a w 2011 roku 129 oferentów. W tym roku organizatorzy spodziewają się znowu bardzo dobrego wyniku.
Jedną z części targów jest Anuga Dairy, która skupia międzynarodowy przemysł mleczarski, reprezentowany przez głównych operatorów branży, a także licznych mniejszych, specjalistycznych dostawców.
Spośród czynników pozytywnie oddziałujących na sprzedaż w przemyśle spożywczym warto wspomnieć o dobrych perspektywach gospodarczych i optymizmie konsumentów. Jest to zauważalne przez to, że znaczenie ceny, jako decydującego kryterium zakupów, spada na rzecz aspektu jakości. To jest zauważalne, na przykład w rozwoju asortymentu zrównoważonych produktów. Poważnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju rynku jest kondycja segmentu produktów ekologicznych. Co ciekawe to USA jest największym rynkiem ekologicznym. Na drugim miejscu znajduje się UE. Większość produktów ekologicznych w Europie kupują natomiast niemieccy konsumenci. Silny popyt w Europie obserwuje się także w odniesieniu do produktów sprawiedliwego handlu, wyrobów wegańskich i wegetariańskich.
Znakiem czasu jest digitalizacja. Cyfrowa rewolucja już dawno objęła producentów żywności i handel. Badacze rynku są pewni, że konsument kupujący produkty spożywcze w niedalekiej przyszłości stanie się omni-shopperem, który łączy kanały zakupów według własnego uznania. Oczekuje on wielowątkowej przygody kupowania, w której łączą się ze sobą handel stacjonarny, media on-line oraz użycie urządzeń mobilnych. Klient najbliższej przyszłości o produktach dowiadywać się będzie głównie w mediach społecznościowych, na wirtualnych rynkach i na portalach do porównywania cen. Do tego celu wykorzysta przede wszystkim swój smartfon lub tablet.