1. Aktualności
  2. Polska

Sertop w zagranicznych sieciach handlowych

Autor: Janusz Górski
© sertop

– Tyski producent serków topionych w dalszym ciągu może rozwijać się na europejskich rynkach, gdyż firma uzyskała na kolejny rok przedłużenie certyfikatów BRC oraz IFS – mówi Forum Mleczarskiemu Aneta Będkowska, Kierownik Działu Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop. – Są one niezbędne dla dostawców niemieckich, francuskich czy brytyjskich sieci handlowych, a także niektórych sieci zrzeszonych w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD). Certyfikaty są przyznawane firmom posiadającym sprawny system funkcjonowania HACCP, prowadzącym dokumentację związaną z pochodzeniem surowców oraz posiadającym plan likwidacji ewentualnych zagrożeń. Dodatkowymi atutami ich posiadania jest pozytywne przejście audytów ze strony zagranicznych sieci handlowych, obniżenie kosztów produkcji, zapewnienie bezpieczeństwa żywności we wszystkich obszarach, począwszy od produkcji, poprzez pakowanie i magazynowanie, aż po transport i dystrybucję.


– Sertop od wielu lat wsłuchuje się w oczekiwania konsumentów i kontrahentów, czego efektem było uzyskanie w 1997 roku jednego z pierwszych w Polsce certyfikatów ISO – podkreśla Aneta Będkowska, Kierownik Działu Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop. – Ewolucja polityki dotyczącej jakości w relacjach z wieloma grupami klientów skutkuje tym, że obecnie pracujemy zgodnie ze światowymi standardami bezpieczeństwa żywności. Potwierdzają to liczne nagrody i certyfikaty, w tym te na zgodność z wymaganiami globalnych norm BRC oraz IFS.
W chwili obecnej eksport stanowi ponad 40% ogólnej sprzedaży firmy. Produkty Sertop dostępne są w wielu krajach, m.in. Kanadzie, USA, Izraelu, Niemczach, Bułgarii, Czechach, Słowacji, Chorwacji czy Korei.