1. Aktualności
  2. Polska

Mlecz (ZPM): Popyt na masło nie spada jak kiedyś przy wzroście ceny

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© lacpol

– Grupa Kapitałowa Lacpol, jako jeden z czołowych producentów masła ekstra w Polsce, blisko 70% produkcji ogólnej masła sprzedaje w postaci formowanej w naszym kraju – zarówno w kanale tradycyjnym, jak i w większości sieci handlowych w Polsce – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol). – Produkt, jakim jest masło ekstra – bazujący na tłuszczu mlecznym, jest jednym (obok mleka spożywczego, sera żółtego) z podstawowych produktów pierwszej potrzeby w całym mleczarskim asortymencie.

– Największą popularnością cieszy się niezmiennie kostka 200 g, a w niektórych regionach kraju kostka o gramaturze 250 g i tradycyjne opakowanie, jakim jest osełka 300 g. Zaobserwowany dynamiczny wzrost ceny tłuszczu mlecznego w drugiej połowie poprzedniego roku spowodował znaczący wzrost cen artykułów mleczarskich, bazujących głównie na tłuszczu mlecznym (w tym masła).
Wraz z rosnącą półkową ceną sprzedaży popyt wyraźnie malał. Analizując podobne okresy w poprzednich latach, spadek ten jednak był mniejszy – podkreśla Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol).