1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Mamy 70% rynku serów topionych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Sery topione Hochland są wyznacznikiem standardów jakościowych oraz sztandarową kategorią marki Hochland, utrzymującą pozycję lidera rynkowego od lat. Ta kategoria została troszkę zapomniana, trzeba dzisiaj konsumentowi o niej przypomnieć. Dzisiaj sery topione powracają do walki o podniebienia i to jest rola firmy Hochland, bo jesteśmy absolutnym liderem w tej kategorii, 70% sprzedaży serów topionych w Polsce to serki Hochland – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.


– Hochland zbudował silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dwiema cechami: smakiem i praktycznością. W kwestii smaku, bezkompromisowe pozostaje hasło reklamowe „To jest pyszne”, natomiast format produktu, jak i opakowanie oddają praktyczność. W produkcie ważne są receptura i opakowanie, bowiem te dwie rzeczy budują preferencje konsumenckie. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po naturalne produkty. Właśnie na te potrzeby konsumentów odpowiadają nowe sery topione Hochland, które zyskały nową, poprawioną recepturę eliminującą konserwanty, produkowane są tylko z najlepszych, wysokiej jakości, wyselekcjonowanych składników. Badania rynkowe wskazują, że dla 82% konsumentów informacja o wysokiej jakości składnikach jest ważna, 63% zachęca to do zakupu, a 41% respondentów uważa ją za unikalną, o której nie wiedzieli do tej pory (źródło: Badanie ilościowe na grupie 600 osób, Glimpse, październik 2014). Nowe sery topione Hochland zyskały zupełnie nowy design opakowania. Nowoczesna grafika, apetyczność oraz naturalność to atuty, które budzą zainteresowanie konsumentów i zwracają uwagę w regale chłodniczym. Dodatkowo, opakowania zawierają czytelną informację na temat braku zawartości konserwantów i obecności tylko wyselekcjonowanych składników oraz hasło – To jest pyszne, które zachęca do zakupu! Dodatkowo, dla nowych serów topionych Hochland zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Ogólnopolska kampania realizowana będzie do końca listopada i obejmie TV, kino i outdoor. Kampanię telewizyjną zaplanowano w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) oraz w stacjach tematycznych, podczas godzin największej oglądalności. Z kolei reklama w kinach będzie wyświetlana przy wchodzących na ekrany hitach sezonu. Działaniom tym będzie towarzyszyło silne wsparcie 360°, w kilku mediach równolegle, także w Internecie, na największych portalach i w prasie. Przewidziano też szeroko zakrojone działania PR oraz sporo aktywności w punktach sprzedaży, z towarzyszeniem różnorodnych materiałów POS – dodaje nasz rozmówca.
– Topowe i najczęściej kupowane smaki to śmietankowy lub na przykład z szynką. To właśnie najczęściej wybierane i kupowane smaki mają największą dystrybucję – proste prawo popytu i podaży. Firma Hochland Polska specjalizuje się w produkcji serów topionych, w ofercie dostępne są praktycznie wszystkie możliwe formy: plastry, krążki, bloczki, pudełka plastikowe. Jesteśmy cały czas zaangażowani w rozwój prowadzonych na rynku kategorii, wykorzystujemy ich wysoki potencjał – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.