1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Czołowa chińska mleczarnia z gorszą sprzedażą i wyższym zyskiem netto

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Mengniu Dairy zaskoczyło wynikami finansowymi za sześć miesięcy 2015 roku. Spadek obrotów o 1,1% do 25,564 mld RMB i wzrost zysku netto o 27% do 1,34 mld RMB. Silny wzrost sprzedaży odnotowały Milk Deluxe, marka mleka premium, Just Yoghurt, marka jogurtów UHT oraz marki Champion i Yoyi. Mengniu wskazuje, że wzrost zysku był możliwy dzięki innowacjom produktowym, optymalizacji produkcji i procesów oraz wsparciu reklamowemu produktów. Spółka joint-venture Mengniu Danone została w tym czasie nr 1 na rynku produktów chłodzonych z 50% udziałów rynkowych dzięki penetracji rynku wschodnich i południowych Chin). Mengniu zdecydowało również o przedłużeniu kontraktu strategicznego z NBA China i Shanghaj Disney Resort.


85% przychodów zew sprzedaży pochodzi ze sprzedaży mleka płynnego, 6,4% ze sprzedaży lodów, 7% ze sprzedaży odżywek dla dzieci (dzięki współpracy z Arla, wprowadzono odżywki organiczne z mleka europejskiego). Udział Arla Foods jest o tyle znaczący, że jest ona zaangażowana w rozwój działu mleka UHT i marki podpisującej się: Consumed by the Danish Royal Family.
Mengniu może pochwalić się także metamorfozą kanałów sprzedaży produktów dla dzieci produkowanych przez spółkę zależną Yashili. Są one dostępne już w 14 000 specjalistycznych sklepach z artykułami dla kobiet w ciąży i dzieci. Wdrożenie sprzedaży on-line poprzez współpracę strategoczną z JD.com i zbudowanie własnego zespołu sprzedaży e-commerce dobrze wróży dalszej ekspansji. W bardzo wstępnej fazie rozwoju znajduje się zaś sprzedaż napojów wytwarzanych przez joint-venture z WhiteWave Foods.