1. Aktualności
  2. Polska

Smurfit Kappa: Zaangażowanie producenta opakowań we wczesnej fazie projektowania produktu, przynosi największe korzyści

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© smurfit kappa

– Dla świadomego konsumenta w dzisiejszych czasach „must have” jest funkcjonalność, użyteczność i wysoka jakość produktu, którym jest zainteresowany – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Beata Patalan, Marketing & Communication Manager w Smurfit Kappa Polska. Producenci FMCG prześcigają się w zapewnieniu wysokiej jakości i wyróżnieniu się na półce, aby trafić do wymagającego klienta. Czas przygotowania i adaptacji zaś jest coraz krótszy, a wymagania i konkurencja na rynku coraz większa.


– Dlatego też „drobne szczegóły” wyróżniające markę, podkreślane przez innowacje, powinny być odpowiednio eksponowane i wykorzystywane w walce o miejsce w koszyku klienta. Dużą rolę odgrywa tu oczywiście opakowanie jednostkowe, ale we współpracy z opakowaniem gotowym na półkę, ma większą szansę na wyróżnienie się. Innowacyjne opakowanie buduje markę produktu i zapewnia zwiększenie sprzedaży. Ale jak to zrobić w krótkim terminie uwzględniając wymagania wszystkich stron procesu? – stawia pytanie Beata Patalan ze Smurfit Kappa.
– Doświadczenia Smurfit Kappa potwierdzają, że zaangażowanie producenta opakowań we wczesnej fazie projektowania produktu, przynosi największe korzyści. Spotkania warsztatowe, które organizujemy pozwalają w krótkim czasie szczegółowo poznać oczekiwania konsumentów oraz skonfrontować je z możliwościami produkcyjnymi dostawcy. Możliwość przeglądania w jednym miejscu nowoczesnych rozwiązań, testowanie i sprawdzanie wyglądu w realnym środowisku oraz uzyskanie wizualizacji na półce w formacie 3D – zdecydowanie jest rozwiązaniem godnym polecenia. Mówimy tu o najnowszym rozwiązaniu jakie wdrożyła Smurfit Kappa o nazwie Shelf Smart, które udostępniamy naszym potencjalnym i aktualnym klientom w czasie spotkań warsztatowych w Experience Centre w Koninie.