1. Aktualności
  2. Polska

Ukryty potencjał opakowań Shelf-ReadyPackaging

Źródło: Smurfit Kappa
Autor: Janusz Górski
© smurfit kappa

Opublikowana analiza Smurfit Kappa zwraca uwagę na znaczenie opakowań na półkę (tzw. Shelf-ReadyPackaging), jako istotnej szansy rynkowej, która została pominięta przez właścicieli marek w ich walce o uwagę klienta oraz podział rynku w europejskich supermarketach.
Biała Księga „Marketing na półce – W jakim stopniu masz nad nim kontrolę?”, ujawnia: mimo że 76% kupujących podejmuje decyzję o zakupie w sklepie, właściciele marek często nie wykorzystują potężnej możliwości marketingowej, jaką daje takie zachowanie. W szczególności wielu producentów nie korzysta z nasilającego się trendu do stosowania opakowań gotowych na półkę (Shelf-ReadyPackaging), jako miarodajnego sposobu, pozwalającego wpływać na kupujących bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu, gdzie podejmują oni decyzję produkt jakiej firmy wybrać.


W opublikowanym raporcie Smurfit Kappa dowodzi, że nawet do 40% powierzchni produktów w opakowaniach zbiorczych pozostaje niewidoczne na półce. Jest to zatem cenny i skupiający uwagę kanał marketingowy, który zbyt często nie zdobywa uwagi zespołu ds. marki i dyrektorów ds. marketingu. Zdaniem autorów raportu, w porównaniu do innych mediów reklamowych, przestrzenie dostępne w sklepie pozwalają, by nawiązać bezpośredni kontakt z kupującym, w dodatku mogą być szybko dostosowywane do najnowszych kampanii marketingowych. Dowiedz się więcej na: www.openthefuture.pl.