1. Aktualności
  2. Polska

WorldFood Warsaw dla sektora mleczarskiego

Źródło: WorldFood
Autor: Janusz Górski

Branża mleczarska – jedna z podstawowych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, przechodzi obecnie przez trudny okres. Jedną z możliwości na wyjście z kryzysu związanego z zatrzymaniem eksportu do Rosji, jest skierowanie produktów na inne zagraniczne rynki. A w tym mogą pomóc Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które odbędą się po raz drugi w kwietniu 2015 roku.


Targi WorldFood Warsaw to polska edycja międzynarodowej wystawy skierowanej do biznesu rolno-spożywczego. Patronem honorowym wydarzenia już po raz drugi został prezes Agencji Rynku Rolnego. Wsparcie merytoryczne zapowiedzieli między innymi eksperci z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, Związku Sadowników RP czy Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.
W zeszłorocznej edycji wystawy, swoje produkty z powodzeniem zaprezentowała między innymi Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita czy wyróżniona targowym odznaczeniem za magnacki ser dojrzewający - Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Ozorkowie.
– Branża mleczarska to ważny sektor dla polskiej gospodarki. Dlatego też obecność spółdzielni na targach WorldFood Warsaw jest bardzo istotna. Wszystkim zainteresowanym przedsiębiorcom
z sektora mleczarskiego oferujemy atrakcyjną ofertę wystawienniczą – zapewnia Agnieszka Szpaderska, manager targów. I dodaje, iż druga edycja targów będzie nie tylko doskonałą okazją do pozyskania nowych partnerów biznesowych z zagranicy. To także możliwość przeprowadzenia rozmów z przedstawicielami sieci handlowych, w specjalnie utworzonym do tego celu sektorze.
– Jesteśmy szóstym producentem mleka w UE. Co roku przetwarzamy ponad 10 mld litrów mleka. Jesteśmy pierwszym na świecie producentem serów twarogowych, szóstym serów długodojrzewających. Kluczowy jest dla nas eksport produktów mleczarskich, szczególnie w sytuacji rosyjskiego embarga. Dlatego też wydarzenia takie jak WorldFood Warsaw, które pozwalają na poszukiwanie nowych rynków zbytu, są bardzo cennymi inicjatywami”- podkreślił prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Waldemar Broś, który jest jednym z partnerów merytorycznych targów.
WorldFood Warsaw to targi B2B skierowane do profesjonalistów z branży, służące nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i międzynarodowymi przedsiębiorcami. W pierwszej edycji udział wzięło niemal 100 wystawców i ponad 3 tysiące zwiedzających, wśród których dominowały osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach bądź mające na nie wpływ. Wystawa to także okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami stosowanymi w sektorze spożywczym. Specjalnie dla uczestników targów organizatorzy opracowują bogaty program merytoryczny, przygotowywany we współpracy z najlepszymi praktykami z branży.
Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw odbędą się w dniach 14-16 kwietnia 2015 r. Sprzedaż powierzchni wystawienniczej potrwa do połowy marca 2015 roku. Jednak firmy, które chcą wybrać najlepszą lokalizację bądź zamówić usługi specjalne, powinny zgłosić się do organizatora jeszcze w tym roku.