1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Irish Dairy Board wchodzi na rynek z mlekiem UHT

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Mleczarski rynek chiński jest wart 50 mld USD. Chiński rynek mleka płynnego jest oceniany zaś na 18 mld euro. 11 mld litrów mleka płynnego jest tutaj konsumowanych w ciągu roku. W Irlandii jest to dla porównania 670 mln litrów rocznie. Chiński rynek mleka premium to 28% rynku mleka ogółem wolumenowo i 45% wartościowo. Takie mleko kupuje 186 mln gospodarstw domowych w Chinach.


IDB wchodzi tam z pełnym mlekiem marki Kerrygold pod chińską nazwą 金凯利. Nowy produkt i nową markę przedstawił Simon Coveney, Minister Rolnictwa, Żywności i Gospodarki Morskiej podczas Irlandzkiej Misji Handlowej w Pekinie.
Jest to część strategii polegającej na rozwijaniu segmentu premium na chińskim rynku mleczarskim. Mleko Kerrygold będzie sprzedawane przez główne chińskie sieci handlowe, sieci regionalne oraz w internecie. Wspierane będzie przez kampanię, która koncentrować się będzie na rzemieślniczym charakterze produkcji mleczarskiej połączonej z nowoczesną technologią, bezpieczeństwem i jakością. Badania rynkowe wskazują, że irlandzkość kojarzy się Chińczykom z czystą, zieloną wyspą, czystymi farmami, gdzie tradycja połączona jest z nowoczesnością.
W chińskich placówkach handlowych będzie miała miejsce akcja samplingowa i umieszczone będą materiały POS.
W ostatnich 12 miesiącach IDB rozszerzyło swoje działania w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech, Ameryce, Afryce, Bliskim Wschodzie i teraz w Chinach.