1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Warto stosować efektywne zarządzanie półką

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

– Efektywne zarządzanie półką polega na takim zaprezentowaniu produktu kupującemu, które ułatwi mu decyzje o zakupie oraz zachęci go do pozostałej oferty – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Właściwe zarządzanie półką ma kolosalne znaczenie w czasach, gdy konkurencja silnie rośnie a klient ma bezpośredni dostęp do półki. Idealna półka powinna być budowana w oparciu o 3 główne zasady.


– Zasada 1: Na wprost oczekiwaniom – zawsze eksponuj produkt stroną frontową. Zasada 2: Trzymaj pion na odpowiednim poziomie – Staraj się zawsze umieszczać produkt na wysokości wzroku kupującego; Produkty w danej kategorii muszą być zgrupowane. Zasada 3: Zawsze w centrum uwagi – Zawsze umieszczaj produkt w centralnych, najbardziej widocznych miejscach półki. Obszar znajdujący się na poziomie wzroku – czyli 1,6 m – jest najkorzystniejszy do wyeksponowania produktów – wyjaśnia Jacek Wyrzykiewicz. – Najlepsze miejsca do ekspozycji towaru to takie, w których Klienci zmieniają kierunek ruchu oraz strefy, w których się zatrzymują. Naszym nadrzędnym planem jest dalsze zdobywanie zaufania konsumentów i handlu skutkujące czołowymi miejscami w strategicznych segmentach rynku serów – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Chcemy nadal z sukcesem realizować misję bycia liderem na rynku serów w Polsce. Chcemy także tworzyć i rozbudowywać nowe kategorie rynku serów. Istotne jest dla nas kontynuowanie partnerskiego modelu współpracy z handlem, gdzie realizowane są interesy zarówno dużych, ogólnopolskich hurtowni jak i małych lokalnych, sieci handlowych – jesteśmy obecni we wszystkich. Jednocześnie musimy myśleć o efektywnym zaspokajaniu potrzeb rynku – podkreśla przedstawiciel Hochland Polska.
– Sery plasterkowane Hochland na stałe zagościły w świadomości konsumentów, są często postrzegane jako produkt pierwszej potrzeby, przede wszystkim ze względu na wygodę w zastosowaniu. Nie oznacza to, że sery kupowane na wagę na tradycyjnym serowym stoisku nie są interesujące dla nas, jako producenta. Hochland kilka lat temu zainwestował w swej węgrowskiej mleczarni w pionierską, a zarazem najnowocześniejszą w Europie linię do produkcji serów żółtych. Inwestycja kosztowała kilkadziesiąt milionów złotych, ale dzięki niej znacznie wyprzedziliśmy konkurencję. Dzisiaj mamy wiele możliwości wynikających z poczynionych inwestycji. Plasterkowane sery żółte Hochland oferowane są w wielu niepowtarzalnych smakach. Konsumenci poszukują różnych kategorii produktów, są osoby tradycyjnie przywiązane do produktów typu holenderskiego, ale także klienci serów z dziurami. Sporo zależy także od wielkości i możliwości detalisty/sklepu – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.