Lider Forum 2013

Sponsorzy

Opinie

sponsorzy_piotr_leowski.jpg

Piotr Leowski

Manager Market Unit w firmie Elopak

Elopak jako wiodący dostawca opakowań kartonowych i maszyn pakujących dla przemysłu spożywczego aktywnie współpracuje ze swoimi klientami w ramach działań marketingowych. Od samego początku działalności w Polsce staramy się wspierać krajowy przemysł mleczarski w produkcji i promocji produktów o wysokiej jakości. Razem z naszymi klientami wspólnie angażujemy się również w proces tworzenie produktów innowacyjnych. Jako międzynarodowa korporacja mamy doskonałe rozeznanie w światowych trendach i nowościach produktowych z najróżniejszych części świata.

Konkurs Lider Forum pokazuje produkty, które są najlepiej oceniane przez handlowców pod kątem jakości i innowacyjności, co następnie przekłada się na ich sprzedaż i popularność u konsumentów. Naturalnym jest zatem, że Elopak wspiera inicjatywę jaką jest konkurs Lider Forum.

sponsorzy_kinga_sieradzon.jpg

Kinga Sieradzon

Dyrektor ds. Sprzedaży w firmie Tetra Pak

Tetra Pak promuje wyroby mleczarskie i wspiera mleczarnie, służąc swoim klientom wieloletnim doświadczeniem zdobywanym na całym świecie. Zależy nam na promowaniu przede wszystkim konsumpcji mleka i jego przetworów, toteż prowadzimy kampanie, np. Mleko z klasą, których celem jest poszerzanie wiedzy o wartościach odżywczych żywności i promowanie zdrowego sposobu odżywania. Na naszych opakowaniach Klienci mają możliwość umieszczania informacji dotyczących znaczenia produktu dla zdrowia. Udział w takich projektach, jak konkurs Lider Forum jest także dowodem naszego zaangażowania w promocję mleka i jego przetworów. Ranking Lider Forum jest cennym wskaźnikiem rynkowym. Wyniki konkursu pokazują kierunki rozwoju branży mleczarskiej w trudnych warunkach rynkowych, gdzie z jednej strony detaliści tną ceny, a z drugiej producenci muszą inwestować w innowacje, by pozostać konkurencyjnymi. Co istotne, konkurs reprezentuje wartości istotne zarówno dla firmy Tetra Pak, jak i dla jej klientów, takie jak ciągły rozwój produktów, dostarczanie najlepszych rozwiązań oraz troska o to, aby żywność była łatwo dostępna i bezpieczna.

Zdaniem producentów

1_tomasz_barski.jpg

Tomasz Barski

Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w ZPM Mlecz sp. z o.o. w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Nagradzanie produktów mleczarskich jest źródłem radości dla ich producentów, jest też formą premii za trud wkładany w ich rozwój, nie mówiąc o tym, że stanowi idealną formę promocji.

Nagrody i wyróżnienia przyznawane przez handlowców świadczą w dużej mierze o ich zaufaniu do naszych produktów, a dla nas stanowi źródło satysfakcji. Każda forma promocji produktów mleczarskich jest zawsze przez nas mile widziana. Tego typu inicjatywa ma duży wpływ na kształtowanie trendów rynkowych, a jako swoista forma reklamy może bezpośrednio przedkładać na wzrost sprzedaży.

2_bogdan_wozniak.jpg

Bogdan Woźniak

Wiceprezes ds. Handlu w spółdzielni Wieluń (SDM)

Tak jak w każdym z nas istnieje potrzeba akceptacji, tak – przenosząc to na poziom produktu – podobnie ma się rzecz cała.

Organizowany przez Forum Mleczarskie konkurs Lider Forum jest do tego dobrą i skuteczną sposobnością.

Uzyskane oceny i osiągnięte rezultaty wyznaczają kolejne punkty na mapie rynkowych zdarzeń, dając również istotne informacje na temat naszego miejsca w konkurencyjnym otoczeniu. Wyróżnienie handlowców – bo tak trzeba je traktować – dla Twarożku,, Mój Ulubiony” i Kefiru wieluńskiego jest dla Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu kolejnym dowodem pozytywnego postrzegania tych produktów, co ma niezaprzeczalny walor promocyjny, dający zarówno bieżące, jak i odłożone w czasie, rezultaty sprzedażowe.

3_mieczyslawa_masalska.jpg

Mieczysława Masalska

Kierownik Działu Handlu i Marketingu w mleczarni Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM)

W działalności gospodarczej firmy i efektach ekonomicznych z tego tytułu nieprzecenione znaczenie ma promocja marki na rynku i nie mniejsze – utrwalanie marki i jej pozycji. Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich jest zarówno ich propagowaniem jak i promocją. Najwyższe miejsca zajmują produkty już uznane, utrwalające swoje wysokie pozycje.

Produkty nowe oraz regionalne mają szansę, dzięki akcji „wybieramy lidera”, być szeroko zaprezentowane i zauważone przez handlowców. Jest to doskonała forma promocji.

Produkty Liderzy mają wielu naśladowców próbujących z nimi konkurować najczęściej ceną i podobnymi do Lidera cechami. Prowokuje to dalszą rywalizację, postęp i ciągłe udoskonalanie oraz innowacyjność produktów. Dlatego bardzo wysoko oceniamy całą akcję i chętnie w niej uczestniczymy.

Handlowcy głosując poprzez Forum Mleczarskie, a później poznając Produkty – Liderów, mogą zwrócić uwagę na obecność Lidera lub jej brak we własnej ofercie handlowej. W ten sposób zwrócić też uwagę na markę Lidera i być może zweryfikować własne dotychczasowe postrzeganie jej. Dlatego, jak wypowiadałam się wcześniej, udział produktów mleczarskich w konkursie Lidera Forum jest dla firm mleczarskich wielką szansą i doskonałą promocją. Dlatego też jest to ważne, że oceniającymi są handlowcy.

Konkurs ten ma dodatkową zaletę, że od kilku lat jest regularnym „rankingiem”, według jasnych i niezmieniających się zasad. Sądzę, że zarówno producenci jak i handlowcy polubili go, chętnie w nim uczestniczą i oczekując na wyniki.

4_alfred_korczyk.jpg

Alfred Korczyk

Dyrektor Marketingu w spółdzielni Jana (ŚSM)

Otrzymanie wyróżnienia Lidera Forum Mleczarskiego ma dla naszej Spółdzielni wielkie znaczenie. Każde wyróżnienie jest nobilitacją dla Jana, jest swojego rodzaju docenieniem dobrej jakości mleka produkowanego przez ŚSM Jana, a co za tym idzie zobowiązaniem do dalszych starań. Zdobyte laury wzmacniają wizerunek naszej Spółdzielni jako producenta godnego zaufania.

Szczególnie zaś wyróżnienie ŚSM Jana przyznane przez handlowców przynosi nam satysfakcję, gdyż jest dowodem uznania niezależnego, obiektywnego gremium.

Wyróżnienie w Konkursie Forum Mleczarskiego jest idealną formą promocji Spółdzielni i jej wyrobów. Daje możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu handlowców – czytelników Forum Mleczarskiego, którzy są bezpośrednio odpowiedzialni za to jakie wyroby trafią do sprzedaży. Takiego rodzaju konkursy są bardzo potrzebne jako wsparcie działań promocyjnych produktów i marki producenta.

5_jacek_wyrzykiewicz.jpg

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Hochland wygrał w czterech kategoriach tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu Lider Forum – to seria wyróżnień i nagród dla naszej firmy i naszych produktów, z których jesteśmy dumni. W konkursie głosy oddają czytelnicy Forum Mleczarskiego Handel reprezentujący sektor handlu, a głosujący zwracają uwagę na innowacyjność produktu, atrakcyjność i wygodę. Generalnie przed każdą marką aktualnie jest olbrzymie wyzwanie, jak odróżniać się od produktów sieci handlowych. Marki muszą poszukiwać innowacji, które budują wartość kategorii, jak również budować emocjonalne więzi ze swoimi konsumentami. Znalezienie się naszych produktów wśród najlepszych w branży jest niezwykle pozytywną oceną prowadzonej przez nas strategii. Brandy są źródłem przewagi konkurencyjnej. Hochland i Almette to dwie najsilniejsze marki serowe w Polsce, a Valbon jest mocny w segmencie serów pleśniowych.

Przyznane nagrody świadczą o dobrym dostosowaniu wyróżnionych produktów do potrzeb rynku. To oznacza, że nasze działania mają sens. Dla firmy Hochland marka ma strategiczne znaczenie, ilość nowości, które wprowadzimy w tym roku na rynek, poziom i jakość ich wsparcia świadczą o tym, że patrzymy długoterminowo i strategicznie na nasze brandy. W 2013 roku stymulowaliśmy nowe okazje konsumpcji serów i nowe potrzeby. Nasze nowości – chociażby owocowa Almette z gruszką i jabłkiem – która zwyciężyła w kategorii sery do smarowania – to zupełnie nowe propozycja na rynku, adresujące inne potrzeby i budujące nowy segment. Produkt ten ma masowy potencjał. Dla marki Almette wystartowaliśmy z kampanią inspiracje. Wykorzystując owocową Almette z jabłkiem i gruszką chcieliśmy zainspirować do nowego zastosowania tego produktu. Patrząc na odzew, zarówno handlowców jak i konsumentów – udało nam się uzyskać ten efekt.

Jak najbardziej! Konkurs jest potrzebny, jako forma promocji produktów. Hochland dużą wagę przywiązuje do wsparcia reklamowego swoich produktów i to zarówno w mediach, jak i bezpośrednio w miejscu sprzedaży. Nagradzanie produktów nabiałowych przez handlowców staje się coraz bardziej popularne, a wyróżnione produkty budzą większe zaufanie, co przekłada się na większą sprzedaż! Nasze aktywności reklamowe dostosowujemy do specyfiki danej marki, wielkości segmentu, działań konkurencji oraz grupy docelowej.

6_grzegorz_marciniak.jpg

Grzegorz Marciniak

Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH)

Nagradzanie produktów przez handlowców odzwierciedla ich opinię o nich, opartą w głównej mierze o popularność wśród konsumentów, a nam – producentom daje dużą satysfakcję trafności działań w obranej strategii handlowej. To niezwykle ważne wyróżnienie i zdecydowanie warto pracować, aby je utrzymać. To wręcz gwarancja coraz szerszego dotarcia z ofertą do ostatecznego klienta. W połączeniu z wartościowym jakościowo produktem jest receptą udanego handlu. Bardzo dziękujemy handlowcom za to uznanie naszych tradycyjnych serów smażonych oraz Forum Mleczarskiemu za sprawną organizację tego projektu. Z pewnością jest on miernikiem oczekiwań konsumenta, a zarazem wskaźnikiem dla wielu handlowców.

7_ryszard_pizior.jpg

Ryszard Pizior

Dyrektor Działu Handlu i Marketingu w mleczarni Włoszczowa (OSM)

Forum Mleczarskie to fachowe czasopismo branżowe, które dostarcza wielu cennych informacji dotyczących aktualnej sytuacji w branży, trendach w branży czy nowych produktach wprowadzanych na rynek. Wydawnictwo organizuje bardzo ciekawe konkursy jak Lider Forum, w którym handlowcy oddają głosy na najlepsze produkty, czy Top Kupiec – w którym z kolei producenci oddają swoje głosy na najlepszego kupca. W tym roku nasz ser gouda wędzony zdobył pierwsze miejsce w konkursie Lider Forum. Wynik głosowania handlowców jest dla nas bardzo cenny, bowiem jest dowodem dużej popularności tego produktu wśród handlowców, docenieniu walorów jakościowych, smakowych, a także świadczy o dużym zaufaniu handlowców do marki Włoszczowa. Odzwierciedleniem głosowania handlowców jest dynamiczny wzrost sprzedaży nagrodzonego produktu.

8_grzegorz_ganko.jpg

Grzegorz Gańko

Prezes Zarządu w mleczarni Sierpc (OSM)

Każda nagroda to zauważenie ciężkiej pracy i myśli technologicznej przez innych. W ten sposób nagradzający wyrażają uznanie dla naszych serów, doceniają ich wysoką jakość i upubliczniają swoją niezależną ocenę. Dla nas ma to znaczenie prestiżowe i propagandowe. Pomaga umacniać pozycję na rynku produktów mleczarskich. Handlowcy są pierwszymi, którzy oceniają nasze produkty. To oni decydują jaką ofertą będzie dysponowała hurtownia czy sklep. To oni bezpośrednio przedstawiają klientom nasze wyroby przy sklepowej ladzie. To dzięki uwagom handlowców produkt, opakowania i logistyka są dostosowane do potrzeb współczesnego handlu. Nagroda przyznana przez handlowców jest jednoczesnym potwierdzeniem jakości wyrobów i jakości współpracy na linii handlowiec-producent. Z takich wyróżnień można się tylko cieszyć! Oczywiście, że tak. Jest to świetna forma promocji produktów mleczarskich a także wyróżnienie tych, które odznaczają się szczególnie wysokimi walorami smakowymi i jakością. Konkursy takie mobilizują cała branżę mleczarską do jeszcze wydajniejszej i lepszej jakościowo pracy, a marki wyróżnione, lubiane przez handlowców, niewątpliwie są chętniej kupowane przez konsumentów.

9_edyta_dembinska.jpg

Edyta Dembińska

Manager Kategorii Produkty Świeże w Intermarché

Uważam, że jest to ciekawa inicjatywa, pozwalająca na to aby kupiec mógł mieć wpływ na kształtowanie produktu na etapie jego tworzenia. To właśnie handlowcy mogą dostarczyć wiedzy jaki produkt będzie najbardziej funkcjonalny w kwestii samego opakowania, jego wielkości czy grafiki opakowania. To również nasze sugestie dotyczące ilości sztuk w opakowaniu zbiorczym, terminu przydatności, miksowania smaków np. na paletce czy nawet ceny mogą mieć bardzo duży wpływ na dalszą odsprzedaż produktu w różnych kanałach handlu, czy w przypadku sieci posiadających magazyny centralne. Chętnie wysłuchujemy zdania innych handlowców na temat ocenianych produktów.

10_malgorzata_iwanowska.jpg

Małgorzata Iwanowska

Specjalista ds. Marketingu w mleczarni Skierniewice (OSM)

Uznanie w oczach handlowców z jakim się spotkaliśmy w najnowszym rankingu Forum Mleczarskiego bardzo nas cieszy.

Zdajemy sobie sprawę, że to handlowcy w głównej mierze kreują popyt na towary i to od nich zależy jaki produkt będzie dostępny dla konsumenta. Dlatego ich opinia ma dla nas bardzo wymierne znaczenie.

Jesteśmy przekonani, że wszelkie sposoby propagowania produktów mleczarskich są ważne i bardzo potrzebne.

Wszystkim nam powinno zależeć na tym żeby konsument w Polsce miał zaufanie do rodzimych producentów i chętnie sięgał po proponowane przez nich nowości.

11_malgorzata_borowiec.jpg

Małgorzata Borowiec Chruściel

Kierownik Działu Nabiał w BIOR Intermarche Sp. z o.o.

Handlowcy to również konsumenci, dlatego jest dla nich bardzo ważne tworzenie produktów w początkowej fazie o jak najlepszej jakości. Oceniając produkty mam na uwadze nabiał, który najlepiej się sprzedaje, jak również staram się kupować zróżnicowane produkty do domu i sprawdzać osobiście ich jakość. Moja opinia to na pewno nie jest czysty przypadek lecz przemyślana i sprawdzona decyzja. Opinia wszystkich uczestników takiego konkursu ma znaczenie, ponieważ potwierdza często naszą opinię o konkretnym produkcie. Wiadomo, że im większa ilość handlowców głosuje na ten sam produkt jest to na pewno najwyższa jakość. Szanuję opinię innych handlowców głównie wtedy gdy nie znam danego towaru.

12_tomasz_kania.jpg

Tomasz Kania

Dyrektor ds. Handlowych w firmie Sertop

Złoty Ementaler na podium zwycięzców!

Złoty Ementaler to flagowy produkt naszej firmy, cieszący się niesłabnącym powodzeniem od ponad 50 lat. Zajęcie trzeciego miejsca w konkursie Lider Rynku jest tylko tego potwierdzeniem. Dziękujemy wszystkim, którzy na nas głosowali!

Zachęcamy także pozostałych przedstawicieli branży mleczarskiej do udziału w kolejnych edycjach konkursu. Ta doskonała forma promocji pozwala zaznajomić handlowców z najnowszą ofertą firmy oraz spojrzeć w obiektywny sposób na dany produkt.

Zbigniew Marczak

Dyrektor Generalny, Mleczarnia Turek

Jak co roku przystąpiliśmy do konkursu Lider Forum Mleczarskiego. Także tym razem zostaliśmy mile zaskoczeni wyróżnieniem przyznanym przez naszych klientów. Cieszy nas, że zarówno znane od lat ze swej wysokiej jakości produkty Turek camembert, jaki i nasza nowość – innowacyjne Turek Masło Miękkie Figura w plastikowym kubku, znalazły uznanie w oczach klientów. Wyróżnienie to jest dla nas nagrodą za wysiłki skierowane na dostarczanie doskonałej jakości produktów. Promowanie ich przynosi oczekiwane rezultaty i sprawia, że klienci cenią nasze produkty oraz mogą dzięki nim wzmacniać swój biznes. Uczestnictwo w konkursie Lider Forum jest oczywiście swego rodzaju promocją, ponieważ pozwala na sprawdzenie jakości oraz wartości naszych produktów i marek w ocenie zewnętrznych partnerów. Czujemy się zaszczyceni, ponieważ co roku produkty marki Turek otrzymują wyróżnienie w tym konkursie, co utwierdza nas i naszych partnerów w przekonaniu, że wysiłek włożony w budowanie wartości dodanych zostaje zauważony i doceniony. To jedna z form informowania o pojawiających się na rynku innowacjach, jak i obiektywna ocena zalet produktu. Takie wyróżnienie jest bardzo istotne dla każdego producenta, ponieważ jest ono tak wyrazem zaufania detalistów do firmy jako partnera biznesowego, jak i potwierdzeniem spełnienia oczekiwań rynku co do naszej innowacyjności i najwyższej jakości produktów.

13_bozena_dobrzyn.jpg

Bożena Dobrzyń

Prezes Zarządu Sudowia (SM)

Nagrodzone produkty z reguły wyznaczają aktualnie panujące trendy rynkowe. Warto więc nagradzać firmy, które produkują wyroby dobrej jakości. Dzięki takim akcjom, dowiadujemy się w jakim kierunku mamy zmierzać, a dokładniej, czy mamy wejść na rynek z całkowicie nowym produktem spełniającym aktualne jego wymagania, czy tez podjąć działania mające na celu promocję i zwiększenie sprzedaży produktów już istniejących, które odpowiadają trendom rynkowym. Poza tym jest to też źródło swego rodzaju benchmarkingu, gdzie możemy porównać swoje produkty z innymi najlepszymi w branży mleczarskiej i opracować takie metody działania, dzięki którym do nich dorównamy.

Jest nam niezmiernie miło, że nasz produkt został wyróżniony w plebiscycie Lider Forum 2013. Sam plebiscyt jest dla nas tym bardziej ważny, iż jest to wynik głosowania przedstawicieli handlu detalicznego oraz hurtowego, którzy wśród licznych produktów wybrali te najbardziej popularne i najchętniej kupowane. W ten sposób, swoją decyzją o przyznaniu wyróżnienia, informują rynek, że dany produkt spełnia najwyższe standardy jakościowe i jest w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Ponadto uznanie ze strony przedstawicieli handlu oznacza dla nas, jako producenta to, że podjęte działania okazują się właściwe i są bodźcem do podejmowania kolejnych działań, mających na celu dostarczenie produktu, który byłby w stanie kształtować trendy rynkowe. Tak więc, wyróżnienie jest dla nas dodatkową motywacją do dalszego doskonalenia naszych wyrobów tak, aby klienci jeszcze chętniej i częściej po nie sięgali.

Bez wątpienia konkurs Lider Forum jest potrzebny, ponieważ jest on bardzo dobrą formą promocji danego produktu lub produktów, a tym samym samego producenta. Nie bez znaczenia jest również to, że w Państwa konkursie biorą udział najbardziej liczący się w Polsce producenci wyrobów mleczarskich. Zajęcie w ich gronie nawet trzeciej lokaty, jak miało to miejsce w naszym przypadku i wynikający z tego powodu rozgłos, przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności marki w danym segmencie rynku i umożliwia pozyskanie nowych klientów. To z kolei przekłada się na wzrost produkcji i przychodów ze sprzedaży.

14_szymon_rybczynski.jpg

Szymon Rybczyński

Prezes Zarządu Masmal Dairy Sp. z o.o.

Tegoroczna 9. już edycja konkursu Lider Forum jest wielkim sukcesem przede wszystkim dlatego, iż zdobyliśmy trzy nagrody. To dla nas bardzo duże wyróżnienie, świadczące o tym, że nasze wyroby cieszą się nieustającym zaufaniem konsumentów. Zdobyte nagrody pomagają w promocji produktów na rynku i przyczyniają się do wzrostu świadomości marki Masmal.