Lider Forum 2011

Sponsorzy

Opinie

Barbara Gręda

Kierownik Sklepu Spar Ekspres

Pracuję w sklepie, w którym nabiał odgrywa dużą rolę w sprzedaży towarów. W asortymencie posiadamy wiele produktów. Są wśród nich towary reklamowane jak również nagradzane przez konsumentów czy handlowców. Klienci bardzo chętnie po nie sięgają, czego rezultatem jest duża rotacja, a co za tym idzie częste ich zamawianie. Osobiście bardzo lubię nowości i od razu staram się je wprowadzić do sprzedaży. Chętnie biorę udział w różnego typu konkursach dla handlowców, przez co zdobywam ciekawe wiadomości na temat oferowanych w naszym sklepie towarów. Dzięki takim konkursom i nagradzaniu produktów często sięgamy po te, które zapewne nigdy nie znalazłyby się na naszej półce.

1_grupa_polmlek_lider_wypowiedz.jpg

Andrzej Grabowski

Współwłaściciel Grupy Polmlek

Każda nagroda czy wyróżnienie przyznane produktom Grupy Polmlek bardzo nas cieszy, natomiast tytuł Lider Forum przyznany przez Czytelników Forum Mleczarskiego Handel ma podwójne znaczenie.

Tytuł Lider Forum przyznają eksperci z branży nabiałowej, co w oczach fachowców w istotny sposób potwierdza wysokie walory smakowe i jakościowe naszych wyrobów. Uważam, że konkurs jest bardzo potrzebny, szczególnie ważne jest to że jest to ocena obiektywna i wiarygodna. Natomiast nie zwalnia nas to od stałej pracy nad jakością, ciągłego doskonalenia produktów oraz regularnych działań promocyjnych. Nagrody i wyróżnienia to w pewnym sensie wartość dodana do produktu, coś ekstra co potwierdza wysokie walory smakowe i jakościowe produktu.

2_lacpol_lider_wypowiedz.jpg

Tomasz Barski

Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w ZPM Mlecz w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Udział w Państwa konkursie i zajęcie wysokiego miejsca jest dla nas potwierdzeniem słuszności obranej strategii handlowej, a także świadectwem, że nasze produkty zyskują uznanie wśród klientów. Cieszy to tym bardziej, że głosy oddawane były przez osoby związywane bezpośrednio z handlem produktami mleczarskimi, a więc przez osoby zwracające szczególną uwagę na innowacyjność produktu, atrakcyjność opakowań oraz jakość współpracy z producentem. Przyznane wyróżnienia potwierdzają również to, że nasz trud w udoskonalanie oferty handlowej jest zauważany przez potencjalnych odbiorców, a nasze marki Hula Krasula, Mleczne Smaki Świata zyskują coraz większą rozpoznawalność.

4_wloszczowa_lider_wypowiedz.jpg

Ryszard Pizior

Dyrektor Działu Handlu i Marketingu we Włoszczowa (OSM)

Nagradzanie najlepszych produktów jest bardzo dobrą formą promowania wśród osób, które odpowiadają za zakupy w sieciach handlowych oraz hurtowniach. Otrzymanie nagrody jest dla nas satysfakcją, że to co robimy ma sens. Skoro handlowcy wybierają nasz produkt, to znaczy że sami dobrze go oceniają oraz są zadowoleni z wyników jego sprzedaży. Możemy więc liczyć że wyróżniony produkt będzie bardzo dobrze eksponowany na półce i konsument będzie go coraz częściej wybierał.

Konkurs Lider Forum jako forma promocji produktów jest zdecydowanie potrzebny. Ciągle jeszcze na różnych spotkaniach otrzymujemy gratulacje w związku z tym, że nasz ser Włoszczowski w tym roku został najwyżej oceniony w kategorii sery dojrzewające. Oznacza to, że duże grono osób zwraca uwagę na tego typu konkursy, oraz iż promocja na łamach Forum Mleczarskiego Handel jest bardzo skuteczna.

3_kowalew_dobrzyca_lider_wypowiedz.jpg

Marzena Kuberka

Specjalista ds. Marketingu w Kowalew-Dobrzyca (OSM)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich zwraca uwagę osób odpowiedzialnych za zakup i sprzedaż nabiału w sklepach i sieciach handlowych. Akcje takie pozwalają na pokazanie produktów wytwarzanych także przez mniejsze firmy. Wyróżnienie naszego produktu przez handlowców to docenienie naszych codziennych starań, ale również forma promocji produktów naszej Spółdzielni.

5_bakoma_lider_wypowiedz.jpg

Wojciech Śnieciński

Kierownik Produktu w Bakoma

Konkurs organizowany przez Forum Mleczarskie Handel jest najlepszą recenzją naszych propozycji produktowych. Wyróżnienie przyznawane na podstawie głosów handlowców są cenne, gdyż dają okazję do ewaluacji naszych produktów przez osoby, które posiadają wiedzę czego poszukują nasi konsumenci. W nich skupiają się oczekiwania i potrzeby finalnych klientów. Niezmiernie cieszy nas fakt, że aż 3 nasze produkty zasłużyły ich zdaniem na wyróżnienie, bo przecież przekonanie do wyrobu handlowców to pierwszy krok do odniesienia sukcesu na rynku.

Konkurs to nieoceniona forma promocji oraz świadectwo, że nasze wyroby są cenionymi przez detalistów produktami najwyższej jakości.

Nagrody są dla nas wielką motywacją i zachętą do dalszych wysiłków i realizacji kolejnych niepowtarzalnych projektów.

6_turek_lider_wypowiedz.jpg

Magdalena Klimczak

Group Manager w Mleczarni Turek

Lider Forum to szczególnie cenna dla nas nagroda, ponieważ jest ona przyznawana przez naszych klientów, jako dowód szczególnego uznania dla naszych produktów. Dziękujemy im za to, że co roku otrzymujemy nagrody, które pokazują nam iż nasze wspólne wysiłki w kierunku jak najlepszego zaspokojenia potrzeb naszych partnerów handlowych i naszych konsumentów pozwoliły stworzyć produkty wysokiej jakości, które odpowiadają ich oczekiwaniom. Przyznane wyróżnienia są dowodem na to, iż nasze produkty Turek camembert i miks Extra Pasłęcki zaspokajają potrzeby naszych partnerów w dystrybucji pod względem zarówno wartościowym jak i wolumenowym. Cieszymy się szczególnie z wyróżnienia naszego camemberta Turek, który już po raz drugi zdobył pierwsze miejsce w konkursie Lider Forum. Sery pleśniowe Turek obecne są na polskim rynku już od 30 lat i cieszą się wciąż rosnącą popularnością, dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów wciąż rozszerzamy gamę naszych produktów o różne interesujące warianty. Wierzymy, że nasze starania zostaną docenione przez naszych klientów czego wynikiem będą kolejne nagrody i wyróżnienia.

8_masalska_lider_wypowiedz.jpg

Mieczysława Masalska

Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM)

Konkurs Lider Forum jest bardzo ciekawą, bo aktywną formą promocji. Integruje środowisko handlowców, producentów i dostawców.

Nagroda, jaką jest wysoka ocena i wyróżnienie produktu przez handlowców jest moim zdaniem najwyższą z możliwych dla producenta. Wyróżnienie konkretnego produktu, spośród całego wachlarza z kategorii, poparte jest najsurowszą weryfikacją – efektami sprzedaży. Za tą oceną widzimy głosy oddane przez konsumentów i to jest ta wielka ranga i wiarygodność nagrody. Cieszę się, że mogę przy tej okazji serdecznie podziękować tym, którzy wykazali się wysokim profesjonalizmem zgadzając się po wstępnej ocenie nowego produktu, jakim w 2005 roku był Jogurt Bałkański, na wprowadzenie go na półki swoich sklepów i magazynów mimo braku jego szerokiej reklamy i mało znanej w tamtym czasie marki Maluta. To wyróżnienie potwierdza fachowość handlowców i pośrednio jest też dla nich uznaniem.

Dla zespołu osób w naszej firmie uzyskana nagroda jest dodatkową satysfakcją i motywuje nas do dalszych innowacyjnych działań, które mogą być dobrze przyjęte przez rynek. Utwierdza nas w przekonaniu, że zawsze warto rywalizować z już uznanymi, najlepszymi.

7_sierpc_lider_wypowiedz.jpg

Rafał Kowalski

Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Sierpc (OSM)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i ich propagowanie jest bardzo ważne – dzięki takim nagrodom konsumenci otrzymują jasny sygnał, które produkty warto kupować i którym producentom można zaufać. Jest to także doskonały sposób na dotarcie do sprzedawców, którzy dzięki takim nagrodom wiedzą, kiedy w swojej pracy mają do czynienia z produktami, które są wartościowe i dobre oraz kiedy mogą je polecać swoim klientom. Istnieje bardzo wiele najróżniejszych produktów mleczarskich, a konkurencja na rynku jest ogromna. Na półkach znaleźć można bardzo wiele z pozoru podobnych do siebie produktów – dzięki propagowaniu i nagradzaniu tych najlepszych, które są smaczne, zdrowe i spełniają wszystkie normy, konsumenci mają ułatwiony wybór. Nagroda jest bardzo ważną informacją dla odbiorców danego produktu – nie jest to bowiem komunikat idący bezpośrednio od firmy, ale zupełnie obiektywna ocena konsumentów lub specjalistów danej branży oparta na konkretnych przesłankach.

Wyróżnienie handlowców oznacza dla nas bardzo dużo. Jest dla nas sygnałem, że nasze produkty są dobrze odbierane na rynku, że spełniają wszystkie jego oczekiwania, a co za tym idzie odpowiadają w 100% na potrzeby naszych konsumentów. Handlowcy to specjaliści, którzy w swojej pracy mają do czynienia z ogromnym wachlarzem produktów spożywczych. Ich pozytywna ocena jest więc dla nas bardzo ważna – pokazuje, że nasze produkty znacząco wyróżniają się na tle innych. Dobra opinia ludzi pracujących w naszej branży, którzy mają o niej bogatą wiedzę, jest dla nas szczególnie istotna. To, że nasze produkty otrzymują nagrody jest dla nas wielkim wyróżnieniem i informacją, że nie tylko konsumenci, ale także handlowcy mają do nas zaufanie i lubią nasze produkty.

Konkursy takie jak Lider Forum to doskonała okazja do promocji produktów – zdobycie takiej nagrody to nie tylko ogromna radość i satysfakcja, ale także prestiż. Przyznanie nam nagrody świadczy o tym, że nasze produkty wyróżniają się wśród konkurencji. Mogąc pochwalić się nagrodą Lider Forum dajemy sygnał naszym klientom, że wybierając nasze produkty, sięgają po to co najlepsze. To dla nas bardzo ważne.

9_frackowiak_lider_wypowiedz.jpg

Grzegorz Marciniak

Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Frąckowiak (ZPSiH)

Forma nagradzania produktów, a przez nie samych producentów, jest z pewnością rzetelną oceną ich najważniejszych wartości jakie niosą dla oceniającego. Dlatego tak ważny dla każdej firmy jest fakt, kto ocenia. Największe znaczenie mają nagrody i wyróżnienia nadane produktowi przez jego klientów lub w ich imieniu również przez handlowców, czyli sklepy, ponieważ to właśnie oni decydują o istnieniu danego produktu w handlu. To dzięki ich uznaniu produkt ma szansę istnieć, a może nawet być wyróżnionym na pełnych półkach sklepowych, by ostatecznie trafić do konsumenta, a więc co ważne dla handlu – na bieżąco rotować. To doskonała forma promocji, na którą trzeba sobie solidnie zasłużyć a przy tym daje zadowolenie klientowi, sprzedawcy oraz producentowi. Cieszymy się, że prawdziwe domowe sery smażone Frąckowiak należą do tej grupy produktów i dziękujemy za przejaw tego uznania w postaci wręczonego wyróżnienia.

10_piatnica_lider_wypowiedz.jpg

Zbigniew Kalinowski

Prezes Zarządu w Piątnica (OSM)

Konkurs Lider Forum jest dla nas jednym z ważniejszych wydarzeń branżowych, i to z wielu względów. Po pierwsze, nagradzane produkty wybierane są głosami przedstawicieli handlu. Po drugie, produkty są oceniane w sposób kompleksowy, zarówno pod kątem ich innowacyjności i atrakcyjności, jak i wolumenu sprzedaży oraz poziomu zadowolenia ze współpracy z producentem. Dzięki temu, wyniki plebiscytu stanowią cenną wskazówkę dla całej branży mleczarskiej na temat panujących na rynku trendów, a dla samych producentów – wiarygodny miernik pozycji firmy. Obserwując kolejne edycje konkursu, niezwykle cieszy nas fakt, że obok międzynarodowych koncernów pojawiają się nowoczesne firmy z polskim kapitałem – takie jak Piątnica (OSM).

Wśród artykułów nagrodzonych w tegorocznym plebiscycie Lider Forum na podium znalazły się dwa produkty Piątnica (OSM). Serek Wiejski lekki Piątnicy w kubku o pojemności 500 g zajął, podobnie jak w roku ubiegłym, I miejsce w kategorii Sery ziarniste. Handlowcy po raz kolejny docenili również serek Twój Smak ze szczypiorkiem, przyznając mu I miejsce w kategorii Serki do smarowania. Nagrody te są dla nas bardzo prestiżowe, świadczą bowiem o wysokiej jakości oraz konkurencyjności wyrobów Piątnica (OSM) na tle innych produktów nabiałowych – jakości potwierdzonej w niezależnym i wiarygodnym plebiscycie. Traktujemy je jako zobowiązanie do dalszej, skutecznej pracy.

12_zott_lider_wypowiedz.jpg

Roman Kaszczuk

Prezes Zarządu Zott Polska

Cieszy nas niezmiernie fakt, że w konkursie Lider Forum 2011 wyroby firmy Zott znalazły się w gronie najlepszych produktów mlecznych. Wyróżnienie to ma dla nas szczególne znaczenie, gdyż jest dowodem ogromnego zaufania, jakim przedstawiciele handlu detalicznego i hurtowego obdarzyli nasze marki Jogobella oraz Monte. Wybór handlowców potwierdza również fakt, że Zott jest dla nich solidnym partnerem i świadczy o skuteczności naszej polityki sprzedażowo-marketingowej. Siła naszych marek kryje w sobie niezmiennie wysoką jakość produktu, odpowiednie wsparcie reklamowe oraz ciągły rozwój w kierunku innowacji.

Zaangażowanie przedstawicieli handlu detalicznego i hurtowego w procesie wyłonienia najciekawszych produktów mleczarskich to z naszego punktu widzenia znakomity sprawdzian dla nas i naszych produktów. Wyróżnienie to ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ jest dowodem na to, że właściwa strategia oraz ścisła współpraca z handlowcami dają duże szanse na sukces rynkowy. Poprzez nowatorskie podejście do oczekiwań konsumenta nasza marka Jogobella odegrała dużą rolę na rynku, zyskała uznanie i stała się najbardziej rozpoznawalną marką jogurtu owocowego.

Jeśli chodzi o rynek deserów mlecznych, który jest o wiele bardziej złożony zarówno z punktu widzenia wytwarzania produktów tej kategorii, jak i wymogów marketingowych, firma Zott cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem w szczególności w obszarze marki Monte, co też w ramach konkursu Lider Forum 2011 zostało docenione przez dystrybutorów detalicznych i hurtowych. Jesteśmy dumni z tego, że wysoka jakość naszych produktów oraz fakt, że precyzyjnie trafiają one w gusta klientów pozwala nam twierdzić, że nasza firma przyczynia się do kształtowania trendów rynkowych. Konkurs Lider Forum 2011 jest dla nas niewątpliwie znakomitą okazją, nie tylko, by poddać się ocenie klienta, ale także, by wypromować nasze artykuły. Z chęcią wzięliśmy w nim udział i cieszą nas jego efekty.

Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim handlowcom głosującym na nasze markowe produkty i zapewnić, że nasze działania ukierunkowane będą na dalszy ich rozwój oraz satysfakcjonującą współpracę z handlowcami.

11_rotr_lider_wypowiedz.jpg

Anna Grabowska

Rzecznik Prasowy w ROTR (SM)

Historia ROTR ma na swych kartach wiele nagród, a to dzięki temu, że w Rypinie od zawsze produkuje się naprawdę dobre wyroby z mleka.

Wyróżnienia branży handlowej są szczególnie cenne, bo zostały przyznane przez specjalistów. To handlowiec, mający na co dzień styczność z ogromną liczbą produktów, ma wiedzę, doświadczenie i umiejętność dostrzeżenia walorów produktów istotnych dla klientów. Cieszy nas zatem przyznanie nagrody śmietankom Delik przez Forum Mleczarskie Handel, bo zwiększa to szanse na skuteczne trafianie do konsumentów.

Taki konkurs jest potrzebny jako forma promocji produktów. Uzyskanie nagrody w konkursie Lider Forum jest ważnym argumentem w negocjacjach handlowych i ofertowaniu sprzedawców. Dochodzi do tego satysfakcja zawodowa, ale i takie zwykłe ludzkie zadowolenie. Dodają one sił potrzebnych w tak trudnych czasach. Mam nadzieję, że ranking będzie kontynuowany w następnych latach i że będzie to okazja do pochwalenia się następnymi wyśmienitymi produktami ROTR (SM). Dziękuję w imieniu całej społeczności skupionej wokół rypińskiej Mleczarni ROTR za przyznaną nagrodę i życzę smakowitych wrażeń z naszą śmietanką.

13_temar_lider_wypowiedz.jpg

Beata Gos

Asystentka Działu Marketingu w Temar (PPH)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i ich propagowanie ma dla nas ogromne znaczenie. Wyróżnienie najlepszych produktów to dla nas wielki zaszczyt, tym bardziej że zostają wybrane glosami naszych partnerów handlowych. W tym roku ponownie, aż cztery produkty otrzymały dyplom: holenderski ser Chevrette Frico, tradycyjne masło irlandzkie Kerrygold, Mozzarella w solance Jäger oraz Cambozola śmietankowa – Käserei Champignon. Jesteśmy dumni, że klienci docenili niewątpliwie najwyższą jakość zarówno naszych serów jak i masła. Oprócz niezaprzeczalnej jakości, wyjątkowych walorów smakowych i zdrowotnych, istotna jest stała dostępność na półce. Wszystkie wyróżnione produkty są wytwarzane przez wiodące w Europie firmy w danej kategorii. Jeszcze raz dziękujemy wszystkim handlowcom za każdy oddany głos.

14_lomza_lider_wypowiedz.jpg

Teresa Jonak

Prezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu w TMT Łomża

Inicjatywa nagradzania najlepszych produktów mleczarskich w drodze głosowania handlowców to bardzo przyjazna koncepcja dla producentów. Wyróżnione produkty przyczyniają się do promocji marek producentów, jak również konsumpcji produktów nabiałowych. Wybór konkretnych produktów wskazuje na popularność danych marek, a także mówi o preferencjach konsumpcyjnych odbiorców. One zaś są jak najbardziej wskazówką dla producentów, w jakim kierunku powinni pracować nad swoimi produktami, by sprostać wymaganiom klientów. Miejsce zajęte przez nasz produkt w konkursie świadczy o zainteresowaniu produktami naszej firmy w danej kategorii. Oznacza to, że wpisuje się on w obowiązujące na rynku trendy.

Konkursy na łamach magazynów branżowych są jak najbardziej potrzebne, stanowią dodatkową formę promocji zarówno dla artykułów, jak i dla firm. Potwierdzają również, że dane asortymenty cieszą się uznaniem odbiorców, na które wpływ mają handlowcy, którzy wybierają konkretne produkty wśród szerokiej gamy wyrobów nabiałowych. Świadczy to również o ich zadowoleniu ze współpracy z producentami.

16_top-tomysl_lider_wypowiedz.jpg

Elżbieta Zawadzka

Prezes Zarządu Top-Tomyśl (OSM)

Top-Tomyśl (OSM) od ponad 65 lat codziennie dostarcza na rynek, produkowane tradycyjną metodą wyroby świeże, zawierające w swoim składzie tylko naturalne składniki w 100% pochodzące z mleka. Ich najwyższa jakość sprawia, że cieszą się one nieustająco dobrą opinią w całej Polsce, a także poza jej granicami. Wysoki poziom chowu krów gwarantuje najwyższą jakość pozyskiwanego surowca, bardzo ważną przy produkcji wyrobów świeżych. Jednym z takich produktów, przy produkcji którego bardzo ważne jest zachowanie najwyższych standardów jakościowych jest Wielkopolski Ser Smażony, którego udokumentowana tradycyjna metoda produkcji została zarejestrowana w UE. Udział i zwycięstwo w konkursie Lider Forum bardzo nas ucieszyło. Sprawiło, że zyskaliśmy pewność, że zakładane przez nas cele są realizowane i doceniane przez odbiorców. Ser smażony jest produktem chętnie kupowanym, konsumenci z przyjemnością otwierają kolejne kubki tego sera, a handlowcy wywiązują się z zakładanego obrotu.

Dziękujemy Forum Mleczarskiemu Handel za zorganizowanie takiego konkursu, a handlowcom za docenienie walorów smakowych naszego sera i potwierdzenie jego wysokiej jakości poprzez oddane głosy.

15_masmal_lider_wypowiedz.jpg

Szymon Rybczyński

Prezes Zarządu w Masmal (FHU)

Nagroda Lider Forum 2011 dla dwóch naszych produktów Ser Rotmistrz w parafinie oraz miks tłuszczowy Zielone Warlubie z masłem to dla nas bardzo duże i ważne wyróżnienie. Są one dla nas bardzo cenne, ponieważ to handlowcy przyznali te nagrody. Cieszy nas fakt, że oferowane przez nas produkty spełniają oczekiwania klientów, cieszą się uznaniem i są rozpoznawalne na rynku. Jesteśmy niezmiernie dumni, że konsumenci docenili najwyższą jakość Zielonego Warlubia z masłem. Wyróżnienie o szczególnym dla nas znaczeniu to nagroda dla Sera Rotmistrz w parafinie. Cieszymy się, że został doceniony sposób produkcji tego sera – ręczne solenie, dojrzewanie w odpowiednim mikroklimacie i systematyczne obracanie oraz otoczka z parafiny przypomina produkcję sera z XIX wieku. Jest to nowy produkt w naszej ofercie, a już został doceniony przez konsumentów. Dowodzi to o wyjątkowości tego sera oraz o przeznaczeniu dla prawdziwych koneserów i na wyjątkowe okazje.

Otrzymane nagrody bardzo pomogą podczas promocji, udowodnią konsumentom wyjątkowość naszych produktów oraz przyczyniają się do wzrostu świadomości marki Masmal. Nagrody te są dla nas również motywatorem do dalszej pracy oraz do wzbogacania naszej oferty o nowe produkty.

17_jana_lider_wypowiedz.jpg

Alfred Korczyk

Dyrektor Marketingu i Logistyki w Jana (ŚSM)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich jest bardzo dobrą formą promocji produktów i możliwością dotarcia z informacją o bardzo dobrych produktach do szerokiego grona osób decydujących o asortymencie w sklepach tradycyjnych i sieciach handlowych wielkopowierzchniowych, co pozwala dotrzeć do szerszego grona konsumentów.

Jest to docenienie wysokiego poziomu jakości naszych produktów na który wpływ ma wiele czynników między innymi: surowiec, technologia i stosowane dodatki oraz forma opakowaniowa, jak również docenienie naszej 125 letniej tradycji w produkcji świeżych wyrobów mleczarskich które są znane i doceniane przez szeroką rzeszę konsumentów w kraju jak również poza jego granicami. Uważamy, że konkurs jest jak najbardziej potrzebny i celowy, promuje produkty bardzo dobre jakościowo a równocześnie ze względu na fakt że typowania dokonują handlowcy a konsument ma możliwość zakupu produktów docenianych za jego walory jakościowe i smakowe.

18_eurial_lider_wypowiedz.jpg

Jacek Łowicki

Kierownik ds. Sprzedaży w Eurial Polska

Firma Eurial Polska jako importer produktów mleczarskich z Francji jest na polskim rynku wciąż mało rozpoznawana. Konkursy tego rodzaju pozwalają jednocześnie promować produkt, markę, jak i całą kategorię. Dla nas jako lidera w niszowej ciągle w Polsce dziedzinie produktów z mleka koziego jest to dodatkową okazją na promocję nas jako dostawcy koziny – ciekawej handlowo kategorii. Wyróżnienie handlowców jest dla nas dodatkową nobilitacją oraz wyrazem dobrze wykonanej pracy marketingowo-handlowej. Dla importera jakim jesteśmy docenienie przez osoby decydujące i kreujące półkę jak i rynek nabiału jako całość pokazuje nam że w coraz szerszym zakresie stajemy się dla naszych klientów referencją na Polskim rynku.

Konkursy z udziałem bardzo szerokiej konkurencji a obejmujące wąską gamę produktów z jednej strony pokazują w jakim miejscu jest dana firma – i jak jest postrzegana przez odbiorców, z drugiej pokazuje siłę marki w danej kategorii. Stąd każda tego rodzaju „konfrontacja” jest dla firmy pozytywna i pozwala budować wartość dodaną wokół nagrodzonych produktów.

20_eurobac_lider_wypowiedz.jpg

Krzysztof Boniecki

Prezes Zarządu w Eurobac Organizacja Odzysku

Eurobac Organizacja Odzysku, w zakresie oferowanych usług, podejmuje się przejęcia całości lub części obowiązku zapewnienia recyklingu i odzysku poszczególnych grup odpadów opakowaniowych i poużytkowych, do których należą opakowania z papieru i tektury, z tworzyw sztucznych, szkła gospodarczego, metali i drewna, a także oleje smarowe oraz opony. W ramach nowej ustawy o bateriach i akumulatorach pomagamy również wykonywać obowiązki zbiórki i odzysku oraz obowiązki sprawozdawcze dotyczące akumulatorów i baterii.

Istotną część wykonywanego obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych wykonujemy dla przemysłu spożywczego, w tym dla producentów wyrobów mleczarskich. Dlatego staramy się być aktywni w działaniach marketingowych dla tego kręgu naszych klientów. Bierzemy udział w organizowanych przez mleczarnie spotkaniach dla pracowników i ich rodzin oraz wykupujemy reklamy w czasopismach specjalistycznych.

Udział w sponsorowaniu konkursu Lider Forum jest istotnym elementem strategii marketingowej dla tego obszaru rynku, gdyż konkurs ten dociera praktycznie do wszystkich producentów wyrobów mleczarskich. Dzięki kontynuowaniu sponsoringu przez kolejny rok, nasza firma stała się bardziej rozpoznawalna w branży. Ułatwia to pozyskiwanie kolejnych firm do obsługi.

19_tetra-pak_lider_wypowiedz.jpg

Jan Jasiński

Dyrektor ds. PR i Ochrony Środowiska w Tetra Pak

Konkurs Lider Forum 2011 organizowany co roku przez redakcję magazynu Forum Mleczarskie Handel, w którym nagradzane są produkty nabiałowe i tłuszcze żółte, to już swoista tradycja. Popieramy tę cenną inicjatywę ponieważ nie sposób nie docenić jej korzystnego wpływu na rozwój branży mleczarskiej w Polsce. Przede wszystkim zachęca ona producentów do podejmowania zdrowej rywalizacji, do zwiększania efektywności, opracowywania nowych receptur produktów, nowych smaków, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w zakresie technologii produkcji czy opakowań. Wszystkie te działania przynoszą korzyści nie tylko przemysłowi mleczarskiemu, ale przede wszystkim konsumentom, którzy mają do wyboru coraz szerszą gamę produktów mlecznych, coraz wyżej jakości i do tego w coraz większym stopniu dostosowanych do ich różnorodnych potrzeb. Wyniki tego konkursu mają także znaczenie biznesowe. Dla kierowników zakupów w największych sieciach handlowych mogą one służyć jako potwierdzenie słuszności podjętych przez nich decyzji zakupowych. Zwycięzcy w poszczególnych segmentach rynku mogą z kolei powoływać się na przyznane im nagrody w celu zachęcenia sprzedawców do swojej oferty. Konkurs Lider Forum 2011 ma na celu nie tylko wyróżnienie poszczególnych produktów dostępnych na rynku, ale także promocję najlepszych marek oraz zachęcenie konsumentów do tego, aby mleko i produkty mleczne częściej gościły na ich stołach. Firma Tetra Pak od dawna aktywnie wspiera wszelkie działania zachęcające ludzi w każdym wieku do picia mleka. Nie mogło nas więc zabraknąć wśród partnerów tej inicjatywy.

21_elopak_lider_wypowiedz.jpg

Piotr Leowski

Key Account Manager/Członek Zarządu w Elopak

Elopak jako wiodący dostawca opakowań kartonowych i maszyn pakujących dla przemysłu spożywczego aktywnie współpracuje ze swoimi klientami w ramach działań marketingowych. Od samego początku działalności w Polsce staramy się wspierać krajowy przemysł mleczarski w produkcji i promocji wyrobów o wysokiej jakości. Wyrazem tego jest chociażby znak jakości Doskonałe Mleko, którym opatrzone są kartoniki z mlekiem płynnym o najwyższej wspólnie kontrolowanej jakości. Wspólnie z naszymi klientami angażujemy się również w proces tworzenie produktów innowacyjnych. Jako międzynarodowa korporacja mamy doskonałe rozeznanie w światowych trendach i nowościach produktowych z najróżniejszych części świata.

Konkurs Lider Forum pokazuje produkty, które są najlepiej oceniane przez handlowców pod kątem jakości i innowacyjności, co następnie przekłada się na ich sprzedaż i popularność u konsumentów. Naturalne jest zatem, że Elopak wspiera inicjatywę magazynu Forum Mleczarskiego Handel jaką jest konkurs Lider Forum.