II Kongres Branży Mleczarskiej

Pałac Prymasowski po raz drugi gościł mleczarzy zainteresowanych eksploracją rynków Unii Europejskiej, Rosji, Ukrainy, Białorusi, Kazachstanu i Chin. W spotkaniu wzięli udział m.in. Tadeusz Nalewajk, Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.

Największym wyzwaniem są rynki najbardziej odległe, zwłaszcza rynek chiński, który w zgodnej opinii praktyków wymaga poważnego potraktowania całkowicie adekwatnego do swojego ogromnego potencjału. Aby trwale zaistnieć na rynku chińskim ze swoimi markowymi produktami konieczna jest głęboka analiza tutejszego rynku, rozpoznanie potencjalnych kontrahentów, wykoananie 3-letniego planu marketingowego, wygospodarowanie budżetu i wytwarzanie pod marką i w opakowaniach czytelnych oraz rozpoznawalnych dla lokalnego klienta.
Na chwilę obecną rynek chiński wciąż boryka się z nieufnością konsumentów wobec wytwarzanych tu produktów i wiele europejskich wyrobów cieszy się dużym zainteresowaniem. Wraz ze systematyczną poprawą jakości chińskich produktów zaistnienie na tym rynku będzie coraz trudniejsze. Wiedzą to tak globalnie działające koncerny jak Fonterra, Arla Foods i Danone, które już sobie wykroiły duży fragment chińskiego tortu.