1. Aktualności
  2. Polska

Tak smakuje Dolce Vita

Źródło: Tak smakuje Dolce Vita
Autor: Monika Czaplicka
© tak smakuje dolce vita

„Tak smakuje Dolce Vita” to nazwa trzyletniej kampanii, która właśnie rozpoczęła się na naszym rynku. Kampania promuje najwyższą jakość, długoletnią tradycję oraz odpowiedzialność w produkcji serów.
Ambasadorami kampanii są trzy doskonale znane na całym świecie włoskie sery, na których przykładzie możemy poznać znaczenie unijnego certyfikatu i oznaczenia Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP).
Są to sery: Parmigiano Reggiano DOP (Parmezan ChNP), Asiago DOP (Asiago ChNP) oraz Gorgonzola DOP (Gorgonzola ChNP).

Wszystkie trzy sery pochodzą z północnych regionów Włoch. Najmniej znany w Polsce jest ser Asiago, we Włoszech bardzo popularny. Może nie cieszy się aż tak wielką sławą co Parmigiano, jednak Włosi z chęcią używają go na co dzień do przygotowywania najróżniejszych potraw.
Najczęściej stosuje się go do risotto, pasty, polenty oraz sosów. Często również jako farsz do ravioli.
Smak wszystkich serów można poznać podczas degustacji organizowanych do końca troku w marketach Carrefour na terenie całej Polski.
Organizatorami kampanii są trzy włoskie konsorcja zrzeszające producentów wyżej wymienionych serów. Kampania finansowana jest ze środków Unii Europejskiej.