1. Aktualności
  2. Polska

Sopexa: Tak smakuje Dolce Vita

Źródło: Sopexa
Autor: Monika Czaplicka
© tak smakuje dolce vita
© sopexa

„Tak smakuje Dolce Vita” to nazwa trzyletniej kampanii, którą właśnie rozpoczynamy! Kampanii promującej najwyższą jakość, długoletnią tradycję oraz odpowiedzialność w produkcji serów.
Ambasadorami kampanii „Tak smakuje Dolce Vita” są trzy doskonale znane na całym świecie włoskie sery, na których przykładzie poznacie Państwo znaczenie unijnego certyfikatu i oznaczenia Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP).
Są to:
• ser Parmigiano Reggiano DOP (Parmezan ChNP)
• ser Asiago DOP (Asiago ChNP)
• ser Gorgonzola DOP (Gorgonzola ChNP)
Przez trzy najbliższe lata będziemy systematycznie i sukcesywnie informować Państwa o wszelkich aspektach produkcji, pochodzenia oraz walorach kulinarnych i smakowych tych trzech doskonałych produktów a także o wszystkich wydarzeniach, które będziemy organizować.

Organizatorami kampanii są trzy włoskie konsorcja zrzeszające producentów wyżej wymienionych serów:
• Il Consorzio del Formaggio Parmigiano Reggiano (Konsorcjum Sera Parmezan)
• Il Consorzio di Tutela del formaggio Asiago (Konsorcjum Ochrony Sera Asiago)
• Il Consorzio per la Tutela del Formaggio Gorgonzola DOP (Konsorcjum Ochrony Sera Gorgonzola CHNP)
Program trwający od 2016 do 2019 roku będzie realizowany nie tylko w naszym kraju. Oprócz Polski kampania będzie przebiegała również w Austrii, Czechach i na Węgrzech. Program będzie realizowany poprzez wydarzenia i inicjatywy z zakresu public relations oraz działania mające na celu zwiększenie świadomości społecznej wśród głównych sprzedawców detalicznych, tradycyjnego kanału sprzedaży i branży Horeca oraz poprzez obecność w prasie i w internecie.
Cele programu
• Wzmocnienie wartości znaków jakości i uświadomienie konsumentów oraz podmiotów z sektora HoReCa w zakresie ogólnych cech i zalet znaków jakości
Gwarantowana jakość produktów została ujęta w unijnych oznaczeniach: ChNP (Chroniona Nazwa Pochodzenia), ChOG (Chronione Oznaczenie Geograficzne) i GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność), które są wspólne pod względem formy graficznej i treści dla wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej oraz są przypisane do produkcji rolnej i rolno-spożywczej charakteryzującej się wysoką jakością.
• Wykorzystanie renomy produktów do zwiększenia spożycia europejskich serów objętych kampanią jako „ambasadorów” jakości produktów ChNP
Dlaczego warto kupować sery z europejskim oznaczeniem ChNP? Certyfikat ten daje gwarancję zakupu lokalnych i autentycznych produktów o wysokiej jakości, które są częścią dziedzictwa gastronomicznego krajów Unii Europejskiej. Podkreślają znaczenie pracy producentów poprzez tworzenie wartości dodanej, która stanowi ochronę dla producentów, zabezpieczając ich przed podróbkami i nieuczciwą konkurencją. Są bodźcem do zachowania i rozwoju terytoriów produkcji, lokalnych gospodarek oraz różnorodności rolnej i spożywczej.
Kampania od kuchni
W ramach kampanii przeprowadzone zostaną szeroko pojęte działania public relations skierowane zarówno do mediów i blogosfery (konferencje prasowe, warsztaty kulinarne, spotkania z producentami, newslettery, wyjazd studyjny), jak i do branży HoReCa, czyli restauratorów, kucharzy i szefów kuchni (szkolenia kulinarne).
W okresie od września 2016 roku do listopada 2017 roku w sieciach sklepów Alma, Makro Cash&Carry oraz Carrefour na terenie całej Polski przeprowadzone zostaną sprzedażowe akcje promocyjne ww. serów. W związku z promocjami zrealizowanych zostanie 17 szkoleń dla hostess oraz szkolenia dla pracowników sieci wymienionych sklepów.
*DOP Denominazione di Origine Protetta = ChNP Chroniona Nazwa Pochodzenia