1. Aktualności
  2. Świat

GfK: Naturalność, a także zawartość cukru i tłuszczu mają znaczenie dla mieszkańców miast

Źródło: Gfk Polonia
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Prawie połowa respondentów (43%) deklaruje, iż jeżeli ma wybór, sięga po produkt ekologiczny, a dla ponad połowy zawartość tłuszczu i cukru ma znaczenie przy wyborze produktu. W ciągu ostatnich trzech miesięcy 97% nabywców kupiło spożywczy produkt funkcjonalny. Produkty funkcjonalne lub prozdrowotne to artykuły, które towarzyszą nabywcom na co dzień i nie są kupowane jedynie z powodu konkretnej diety. Nabywcy postrzegają je jako artykuły wspomagające zdrowie, a w szczególności poprawiające funkcjonowanie układu pokarmowego.


W ciągu ostatnich trzech miesięcy 73% nabywców kupiło spożywczy produkt ekologiczny. Połowa z nich deklaruje kupowanie eko produktów przynajmniej raz w tygodniu. Głównym powodem ich zakupu jest unikanie szkodliwych składników w pożywieniu oraz z troska o zdrowie. Spośród tego rodzaju produktów największy odsetek nabywców kupuje jaja, świeże warzywa i owoce oraz jogurty, kefiry. Najczęściej produkty ekologiczne kupowane są w hipermarketach, ale co czwarta osoba kupuje je już w dyskoncie. W tym samym okresie 75% nabywców dokonało zakupu produktu dietetycznego.
Tak wysokie odsetki osób sięgających po zdrowe produkty świadczą o pozytywnych zmianach w świadomości i postawach Polaków – zarówno prozdrowotnych, jak i proekologicznych.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI przy wykorzystaniu Access Panelu GfK (panel internetowy, do którego paneliści są rekrutowani off-line, obecnie liczy on ponad 126 tys. panelistów). Wielkość próby podstawowej N=1000. Badanie było realizowane z mieszkańcami: Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania, Warszawy, Wrocławia. Opis konsumentów: osoby w wieku 18-65 lat; osoby kupujące przynajmniej jedną z czterech kategorii health & wellness. Dane zostały zebrane między 10 a 16 lipca 2014 roku. W badaniu został wykorzystany model segmentacji nabywców kategorii health & wellness przeprowadzonej przez GfK Polonia.